הרשת סערה: האם טים וולץ התעלם משאלה על החטופים שנרצחו?

סרטון בו נראה מושל מדינת מינסוטה והמועמד הדמוקרטי לתפקיד סגן הנשיא כשהוא לא עונה לשאלה של כתב בנושא גורלם של החטופים הביא לגל של ביקורת ברשתות החברתיות • וולץ פרסם לאחר מכן הודעה בה גינה את חמאס וכינה אותו "ארגון טרור אכזרי"

טים וולץ במהלך היריד בו התרחשה התקרית. צילום: איי.פי

המועמד הדמוקרטי לתפקיד סגן הנשיא, טים וולץ, הצליח לחולל סערה ברשתות החברתיות לאחר שסרטון בו נראה מתעלם לכאורה משאלה על גורלם של ששת החטופים שנרצחו בידי חמאס הפך לוויראלי והביא לזעם רב בקרב הגולשים.

האירוע התרחש ביריד המדינה של מינסוטה, בה מכהן וולץ כמושל, באירוע בו השיב המועמד לשאלות התקשורת וקידם את פניהם של הבאים ליריד. כתב לא מזוהה, שאינו נראה בסרטון, שאל את המושל: "מה היא תגובתך למציאתם של שישה חטופים מתים בעזה?". וולץ לא הגיב לשאלה ולאחר שניות ספורות אמר "בסדר גמור, תודה לכולם", והלך מהמקום.

ברשת החדשות פוקס טענו כי כלל לא ברור אם וולץ שמע את השאלה, וצוותו של המועמד לא השיב לשאלת רשת החדשות לפשר התקרית. עוד נטען כי הזווית בסרטון היא שיצרה מצג לפיו וולץ מתעלם מהשאלה אף שייתכן כי כלל לא הסתכל לעבר הכתב ששאל את השאלה.

למרות זאת, הסרטון הצית דיון לוהט ברשתות החברתיות וגולשים רבים כינו את וולץ, לשעבר חייל בצבא האמריקני, "פחדן". גם משמאל זכה וולץ לביקורת על שלא כגינה את סרבנותה של ישראל להגעה להסכם עם חמאס והפסקת המלחמה ברצועת עזה.

מאוחר יותר באותו יום פרסם וולץ תגובה רשמית למציאת גופות החטופים בה גינה את חמאס בצורה בלתי משתמעת לשתי פנים. "הסבל שבלאבד ילד הוא משהו שאף משפחה לא צריכה לעבור. גוון ואני שולחים את התנחומים העמוקים ביותר שלנו למשפחת גולדברג-פולין, לאחר שחמאס רצח את בנם הרש. חמאס הוא ארגון טרור אכזרי ואנו מגנים את הזוועות המתמשכות שלהם נגד אזרחים ישראלים ואמריקנים בשפה החזקה ביותר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר