טראמפ והאריס מציגים: העימות על העימות הנשיאותי

ליל מיקרופונים, נוסח ארה"ב? • הדמוקרטים והרפובליקנים מתקוטטים בשאלה אם להשאיר את המיקרופונים של המועמדים דולקים לאורך השידור כולו ברשת ABC, שמתוכנן ל-10 בספטמבר • הדמוקרטים דורשים שידלקו כדי לגרום לטראמפ לומר דבר-מה שיביך אותו, במחנה הרפובליקני אומרים שמדובר בהפרת הסיכומים • הבעיה: גם טראמפ דרש בתחילת החודש חריגה מהסיכום

טראמפ והאריס. חילופי האשמות בלי הפסקה. צילום: אי.אף.פי

שבועיים לפני העימות בין מועמדת הדמוקרטים לנשיאות קמלה האריס לבין מועמד הרפובליקנים דונלד טראמפ, מחלוקת על מדיניות המיקרופונים עלולה לסכל את האירוע כולו.

לפי הדיווחים בארה"ב, שני הקמפיינים מתקוטטים אם המיקרופונים של המועמדים אמורים לדלוק לאורך השידור כולו - ולא רק כאשר השאלה מופנית למי מהם. העימות מתוכנן להתקיים ברשת ABC ב-10 בספטמבר.  

ביידן וטראמפ בעימות ב-CNN. המיקרופונים הודלקו רק כאשר היה התור לדבר, צילום: אי.פי

תזכורת: בחודש יוני סיכמו הקמפיין של ג'ו ביידן והקמפיין של טראמפ על סגירת מיקרופונים בשעה שהמועמד האחר מדבר. כך היה בעימות בין השניים ב-CNN, שגם נערך ללא קהל, כמסוכם.

אלא שכעת בראש הקמפיין הדמוקרטי עומדת האריס והיא דווקא רוצה שהמיקרופונים ידלקו כל הזמן. "אמרנו לרשת ABC ולרשתות האחרות שמבקשות לארח את העימות הפוטנציאלי באוקטובר כי לדעתנו המיקרופונים של שני המועמדים צריכים לדלוק לאורך השידור", אמר יועץ בכיר לקמפיין הדמוקרטי, בריאן פאלון, לאתר "פוליטיקו". הוא עקץ את הקמפיין של טראמפ וטען כי אנשיו מעדיפים שהמועמד הרפובליקני לא יהיה בשידור כל הזמן פן יפלוט דבר-מה שיפגע בו. "הצוות שלו לא חושב שהוא יכול להתנהג במשך 90 דקות באופן נשיאותי, ואני אפילו חושד שהם לא אמרו לו את זה".

שלא במפתיע, בקמפיין של האריס בונים בדיוק על זה. "היא יותר מתשמח להגיב להערות שלו אם ינסה להיכנס בדבריה", אמר גורם בקמפיין.

בקמפיין הרפובליקני, מנגד, מתעקשים שאם הכללים לשני העימותים סוכמו, יש לשמור עליהם – ואחת היא אם מטעם הדמוקרטים רץ ביידן – או שכעת מתמודדת האריס. "די עם המשחקים", אמר ג'ייסון מילר, יועץ בכיר של טראמפ ל"פוליטיקו". "הסכמנו לעימות ב-ABC תחת אותם התנאים שהיו ב-CNN. "עכשיו המחנה של האריס רוצה עימות שייערך בישיבה, עם הערות והצהרות פתיחה. אם קמלה האריס אינה חכמה מספיק כדי לחזור על דף המסרים שיועציה מבקשים ממנה לזכור, זו הבעיה שלהם".

הפוסט של טראמפ מתחילת החודש, שבו העדיף עימות עם קהל, צילום: צילום מסך)

אלא שטראמפ עצמו השמיע אתמול (ראשון) תהיות למה לו בכלל להשתתף בעימות – ותלה זאת במה שהגדיר כהטייה של רשת ABC. ובתחילת החודש, הוא עצמו דרש לשנות את הכללים ולקיים את העימות ב-ABC עם קהל, בניגוד לעימות ב-CNN.

לפי "פוליטיקו", במצב העניינים הנוכחי, כלל לא בטוח שהעימות יתקיים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר