רוברט פ. קנדי ​​ג'וניור פורש מהמרוץ לנשיאות והודיע כי יתמוך בטראמפ

"בלבי, אני כבר לא מאמין שיש לי דרך ריאלית לניצחון בבחירות", אמר קנדי • בחודשים האחרונים דווח כי הוא ניסה להגיע להסכמות עם שני המועמדים לנשיאות לפיהן יפרוש מהמירוץ בתמורה לתפקיד בממשל העתידי • במהלך הקמפיין סיפק כמה סיפורים תמהוניים ובהם הנחת גופת גור דובים בסנטרל פארק: "חשבתי שזה יהיה משעשע"

קנדי, פרש מהמירוץ לנשיאות. צילום: רויטרס

רוברט פ. קנדי ​​ג'וניור הודיע היום (שישי) כי הוא משעה את הקמפיין העצמאי שלו לנשיאות ארה״ב ויתמוך במועמד הרפובליקני, דונלד טראמפ. את הדברים אמר במסגרת עצרת הבחירות, ככל הנראה האחרונה שלו, שהתקיימה בפיניקס, אריזונה.

"בלבי, אני כבר לא מאמין שיש לי דרך ריאלית לניצחון בבחירות", אמר קנדי. "אני לא מסיים את הקמפיין שלי. אני פשוט משעה אותו".

ודווקא במשפחתו של קנדי לא אהבו את תמיכתו בטראמפ והצהירו: "אנו רוצים לראות את אמריקה מלאה בתקווה ומאוחדת תחת חזון משותף של עתיד מזהיר, עתיד שמבוסס על חירות אישית, הבטחה כלכלית וגאווה לאומית. אנו תומכים בהאריס ובוולז. ההחלטה של אחינו בובי לתמוך בטראמפ היום היא בגידה בערכים היקרים ביותר לאבינו ולמשפחתנו. זהו סיום עצוב לסיפור עצוב".

הצהרת משפחת קנדי לאחר פרישתו של ג'ון פ. קנדי, צילום: צילום מסך

הקמפיין של טראמפ מסר כי בעצרת בחירות שיקיים הנשיא לשעבר בהמשך היום באריזונה הוא יארח ״״אורח מיוחד״.

בחודשים האחרונים דווח כי קנדי ניסה להגיע להסכמות עם שני המועמדים לנשיאות לפיהן יפרוש מהמרוץ בתמורה לתפקיד בממשל העתידי. בעצרת הבחירות שקיים היום אמר כי טראמפ הציע לשלבו בממשל שיקים אם ייבחר.

קנדי תומך בטראמפ., צילום: GettyImages

פרישתו של קנדי לא צפויה להשפיע באופן דרמטי על המירוץ בין טראמפ לקמלה האריס שכן עדיין לא ברור מאיזה מחנה פוליטי שאב את כוחו המצומצם. הודעתו של קנדי ​​מגיעה ברקע סיומה של הוועידה הדמוקרטית שנחתמה אמש עם נאומה של האריס שהציגה את מדיניותה באם תבחר בנובמבר.

מעתה תצטרך האריס לשמר את ה׳מומנטום׳ החיובי שצברה עם פרישתו של ביידן מהמירוץ בעוד טראמפ יצטרך לבלום את ירידתו בסקרים לאחר היתרון שצבר בחודשים האחרונים. השניים צפויים להיפגש לראשונה בעשירי בספטמבר במסגרת העימות האחרון שיתקיים ברשת ABC.

תצטרך לשמור על המומנטום, האריס, צילום: אי.פי.אי

בשנים האחרונות התבטא קנדי, עורך דין בתחום הסביבה, נגד חיסונים לקורונה ותמך בהפצת תאוריות קונספירציה, מה שסייע לו לקבל אהדה בקרב קהל ימני שמרני.

רק לפני מספר שבועות אמר קנדי כי בשנת 2014 השאיר גור דובים מת בסנטרל פארק שבמנהטן רק כי חשב שזה יהיה "משעשע". את הדברים אמר קנדי ​​בסרטון שפרסם ברשתות החברתיות לפני שפורסם מאמר ב"ניו יורקר" שמזכיר את התקרית.

לאחר שראה אישה דורסת את גור הדובים אמר כי ״עצרתי והרמתי אותו והנחתי אותו בחלק האחורי של הטנדר שלי". "מצבו היה טוב מאוד והתכוונתי להשתמש בבשר שלו ולהכניס את זה למקרר שלי." לבסוף החליט להשליכו בפארק לצד זוג אופניים שיחשבו כי החיה נפגעה מהאופניים.

קנדי ​​אמר שהיה מודאג כשגורמים רשמיים חקרו את זירת הפשע, "מפני שהטביעות שלי היו על כל האופניים האלה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר