בתוך חודש בדיוק: קמלה האריס גייסה תרומות בשווי כ-500 מיליון דולר לקמפיין הבחירות

סגנית הנשיא צברה את הסכום מאז 21 ביולי 2024, בו נבחרה למועמדת הדמוקרטית בבחירות הקרובות • מעבר לחשיבות התרומות לקידום מאמצי הפרסום, ישנו מסר לבוחרים כי האריס היא קול בטוח • תמיכתו הגלויה של הנשיא לשעבר, ברק אובמה, בקמלה האריס מסייעת לה מול המשקיעים

נתניהו נפגש עם סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס

התורמים נלהבים והכסף נצבר: מאז נבחרה סגנית נשיא ארה"ב, קמלה האריס, למועמדת הדמוקרטית לנשיאות גייס מטה הקמפיין שלה לבחירות כ-500 מיליון דולר, כך דווח היום (שלישי) ברויטרס. מקורות שהתראיינו לסוכנות הידיעות מספרים כי מדובר בהישג גיוס מרשים לקראת הבחירות ב-5 בנובמבר.

סוחפת את המצביעים ואת התורמים. האריס לבוחריה בקרוליינה הצפונית,

ארבעת המקורות ששוחחו עם סוכנות הידיעות ציינו כי הסכום נתרם להאריס החל מההודעה ב-21 ביולי 2024 על מועמדותה. מעבר לחשיבות הכסף כדי לקדם את מאמצי הפרסום, לתרומות היבט חשוב נוסף והוא עידוד המצביעים להגיע לקלפיות ולתמוך במועמדת. תמיכת התורמים מהווה מראה לציבור ומציגה להם כי האריס מועמדת ראויה בעיני תורמיה וזוכה לתמיכתם.

טראמפ במסע הבחירות שלו, האריס ממשיכה לטעון: "אני אנדרדוג", צילום: GettyImages

על פי הדיווחים בארה"ב, קמלה האריס גייסה כ-200 מיליון דולר בשבוע הראשון של מסע הבחירות שלה והשיגה תמיכה מהירה מאוד במועמדותה. הצוות של האריס גייס כ-310 מיליון דולר ביולי, בכך הסכום הכולל שגייסה המפלגה הדמוקרטית בידי האריס והנשיא ביידן, לפני פרישתו מהמירוץ, מוערכים בכמיליארד דולר מתרומות. מומחים בארה"ב סוברים כי זו החצייה המהירה ביותר של סף גיוס התרומות לקמפיין בהיסטוריה האמריקנית. מהקמפיין של המועמד הרפובליקני, הנשיא לשעבר דולנלד טראמפ, נמסר כי הוא גייס בחודש יולי 138.7 מיליון דולר בידו כסף זמין בשווי של 327 מיליון דולר.

ביידן, האריס ואובמה, צילום: GettyImages, AP, AFP

הישגה של האריס בתרומות מוצג במקביל לקיומה של הוועידה הדמוקרטית בשיקגו. הלילה (בין שלישי לרביעי) צפוי לנאום הנשיא לשעבר, ברק אובמה, שתמיכתו הגלויה במועמדת הדמוקרטית מתבטאת גם במשיכת התורמים לעברה. במקביל לנאומו של אובמה, צפויה קמלה לקיים כנס מצביעים בוויסקונסין הסמוכה. למרות תמיכת הנשיא המכהן, ביידן, והנשיא לשעבר, אובמה, קמלה האריס ממשיכה לכנות את עצמה בעצרות הפומביות כ"אנדרדוג" כדי למנוע שאננות בקרב בסיס מצביעיה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר