בכירי מודיעין אמריקנים: איראן הייתה מעורבת בתקיפת הסייבר של הקמפיינים של טראמפ והאריס

בארה"ב מאשימים את טהרן בניסיונות להשפיע על הציבור האמריקני ולהגביר את המחלוקת הפוליטית • משלחת איראן לאו"ם: "האשמות חסרות ביסוס - אין לרפובליקה האסלאמית מניע להתערב בבחירות"

המועמדים לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ וקמלה האריס. צילום: אי.פי

ארצות הברית האשימה היום (שני) את איראן בביצוע מתקפות סייבר נגד מטות הבחירות של שני המועמדים לנשיאות ארה"ב, וכן בניסיונות להשפיע על הציבור האמריקני במטרה להגביר את המחלוקת הפוליטית.

 
"צפינו בפעילות איראנית הולכת וגוברת במהלך מערכת הבחירות הנוכחית", צילום: GettyImages

בהצהרה משותפת של ה-FBI, המשרד של מנהל המודיעין הלאומי וסוכנות הסייבר והביטחון של התשתיות (CISA), נאמר: "צפינו בפעילות איראנית הולכת וגוברת במהלך מערכת הבחירות הנוכחית".

ההצהרה אישרה את הטענות שהועלו מוקדם יותר החודש על ידי מטה הבחירות של המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ, לפיהן איראן פרצה לאחד מאתרי האינטרנט שלהם. טראמפ טען אז כי איראן "הצליחה להשיג רק מידע זמין לציבור".

על פי ההצהרה, איראן תקפה גם את מטה הבחירות של סגנית הנשיא קמלה האריס, שאמורה לקבל באופן רשמי את המועמדות הדמוקרטית לנשיאות בוועידת המפלגה השבוע.

"אין מניע להתערב בבחירות בארה"ב. חמינאי, צילום: רויטרס

משלחת איראן לאו"ם הגיבה בהצהרה משלה, בה כינתה את ההאשמות "חסרות ביסוס וחסרות תוקף. כפי שהצהרנו בעבר, הרפובליקה האסלאמית של איראן אינה מחזיקה בכוונה או במניע להתערב בבחירות לנשיאות ארה"ב".

ההצהרה האמריקנית ציינה כי קהילת המודיעין בטוחה שסוכנים איראנים השתמשו בהנדסה חברתית ובאמצעים אחרים כדי "לחפש גישה לאנשים עם גישה ישירה למטות הבחירות של שתי המפלגות". פעילויות אלה כללו גניבות וחשיפות מידע "שנועדו להשפיע על תהליך הבחירות בארה"ב", הוסיפה ההצהרה, מבלי לפרט.

גורמי המודיעין האמריקנים הדגישו כי הם ממשיכים לעקוב אחר הפעילות האיראנית ויפעלו להגן על תהליך הבחירות מפני התערבות זרה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר