לראשונה מזה עשורים: אף בוגר מהתיכון היהודי היוקרתי לא ילמד באוניברסיטת קולומביה

לראשונה מזה יותר מ-20 שנה, אף בוגר מתיכון רמז היוקרתי במנהטן לא ילמד בקולג' קולומביה • הסיבה: עלייה חדה במקרי אנטישמיות והפגנות אנטי-ישראליות אלימות בקמפוס • חבר מועצת העיר קווינס לשעבר: "לא הייתי ממליץ לבנותיי להגיש מועמדות לקולומביה או למכללות אחרות שאינן מחויבות להגן עליהן"

הפגנה פרו-פלשתינית באוניברסיטת קולומביה. צילום: GettyImages

תקדים מטריד בעולם ההשכלה הגבוהה האמריקני: לראשונה מזה עשורים, אף אחד מבוגרי תיכון רמז היהודי באפר איסט סייד של מנהטן לא יתחיל את לימודיו בקולג' קולומביה היוקרתי. על פי דיווח ב"ניו יורק פוסט", הסיבה לכך היא לפחות בחלקה האנטישמיות הגוברת בקמפוס והאווירה העוינת כלפי סטודנטים יהודים.

עטויי כאפייה ואזוקים בידיים - כך קיבלו הסטודנטים של קולומביה את תעודות הסיום // מתוך פייסבוק

"בפעם הראשונה מזה יותר מ-20 שנה, לא יהיה לנו בוגר רמז שנרשם לקולג' קולומביה", נמסר בהצהרה מטעם רמז ל"ניו יורק פוסט".

משפחות יהודיות מצביעות ברגליים

אמנם תלמיד אחד נרשם לבית הספר ללימודים כלליים של קולומביה, ושלושה תלמידים נרשמו למכללת ברנרד לנשים המסונפת לקולומביה - אך אף אחד לא נרשם לקולג' עצמו.

נשיאת קולומביה היוצאת נאמט "מינוש" שאפיק, צילום: רויטרס

רמז ציינה כי ההפגנות האנטי-ישראליות והעוינות כלפי סטודנטים יהודים בקולומביה במהלך הסמסטר הקודם היוו גורם בהחלטת בוגריה שלא ללמוד בקולג' קולומביה.

"רמז מספקת כמה שיותר מידע על המצב במכללות השונות שמעניינות את התלמידים, ואנו נותנים עדיפות לסוגיות הקשורות לעלייה המזעזעת במקרי האנטישמיות בחלק מבתי הספר, כך שהתלמידים שלנו ומשפחותיהם יוכלו לקבל החלטות מושכלות לגבי המכללות המתאימות להם", אמר נציג רמז ל"ניו יורק פוסט".

הפגנה פרו-פלשתינית באוניברסיטת קולומביה, צילום: GettyImages

רורי לנקמן, פעיל בכיר לזכויות אזרח יהודיות, ששתי בנותיו סיימו את רמז, והוא עצמו בוגר בית הספר למשפטים של קולומביה, אמר כי לא היה ממליץ לסטודנטים יהודים להגיש מועמדות או ללמוד בקולומביה כרגע בשל התקפות על יהודים.

"משפחות יהודיות מצביעות ברגליהן ובוחרות במכללות ואוניברסיטאות שמתייחסות ברצינות לאנטישמיות", אמר לנקמן, חבר מועצת העיר קווינס לשעבר והמנהל הנוכחי של יוזמות תאגידיות ויועץ בכיר במרכז לואיס ברנדייס לזכויות אדם על פי חוק.

הפגנה פרו-פלשתינית באוניברסיטת קולומביה, צילום: GettyImages

"לא הייתי ממליץ לבנותיי להגיש מועמדות לקולומביה או למכללות אחרות שאינן מחויבות להגן עליהן כיהודיות", הוסיף.

המשבר בקולומביה הגיע לשיאו לאחרונה עם התפטרותה של נשיאת האוניברסיטה, מינוש שפיק, בעקבות מחאות אנטי-ישראליות. שבוע קודם לכן התפטרו שלושה דיקנים לאחר שנחשפה התכתבות בעייתית שלהם המזלזלת בחששות הסטודנטים היהודים מאנטישמיות בקמפוס.

הפגנה פרו-פלשתינית באוניברסיטת קולומביה, צילום: GettyImages

באפריל, מפגינים פרו-פלשתינים פרצו לבניין אקדמי בקולומביה והניפו דגל ענק הקורא ל"אינתיפאדה". סרטון מזעזע תיעד מפגין מנופף בפטיש ומנפץ דלת זכוכית. מאות סטודנטים נעצרו בגין הסגת גבול, אך רבים מהפורעים והוונדלים חמקו מהעמדה לדין.

אוניברסיטת קולומביה סירבה למסור תגובה ל"ניו יורק פוסט".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר