פרו-פלשתינים מאיימים להשבית את הוועידה הדמוקרטית: "נשמיע את קולנו"

הוועידה הדמוקרטית בשיקגו מתמודדת עם אתגר משמעותי מצד נציגים מוסלמים ובעלי בריתם, המוחים נגד תמיכת ארה"ב בישראל • הקבוצה, המכנה עצמה "נציגים נגד רצח עם", מתכננת פעולות מחאה ודורשת שינויים במצע המפלגה, כולל קריאה להטלת אמברגו נשק על ישראל

פרו פלשתינים מפגינים בשיקאגו. צילום: GettyImages

כל העיניים על שיקגו: עשרות נציגי וועדה מוסלמים ובעלי בריתם, זועמים על תמיכת ארה"ב במלחמה בעזה, מבקשים לערוך שינויים במצע המפלגה הדמוקרטית ומתכוונים לדחוף להטלת אמברגו נשק השבוע, כך דווח הלילה (שני) בסוכנות הידיעות רויטרס.

קמלה האריס, היום, צילום: אי.אף.פי

צעד זה מעמיד את המפלגה בכוננות לקראת הפרעות אפשריות בנאומים בולטים בוועידה הארצית שלה בשיקגו. על פי הדיווח, הקבוצה, המכנה את עצמה "נציגים נגד רצח עם" (Delegates Against Genocide), הצהירה כי תממש את זכויותיה לחופש הביטוי במהלך האירועים המרכזיים בוועידה הארצית הדמוקרטית.

הוועידה, שתתכנס ביום שני, נועדה למנות רשמית את סגנית הנשיא קמלה האריס לנשיאות בבחירות ב-5 בנובמבר מול הנשיא הרפובליקני לשעבר דונלד טראמפ. אולם, ברויטרס מדווחים כי הקבוצה הפרו-פלשתינית מתכננת להשמיע את קולה במהלך האירועים המרכזיים.

הפגנה פרו פלשתינית בשיקאגו, צילום: רויטרס

מארגני הקבוצה מעודדים את תומכיהם ללבוש כאפיות פלשתיניות, לשאת דגלים פלשתיניים, ולפעול לשינויים במצע המפלגה, תוך עידוד להתבטא על במת הוועידה.

אמש, המחאה  החלה כאשר קהל של כאלף מפגינים פרו-פלשתינים צעד במרכז שיקגו, וקראו "לסגור את הוועידה הארצית הדמוקרטית". הנשיא ביידן צפוי לנאום ביום שני וסגנית הנשיא האריס ביום חמישי, כאשר הצירים הפרו-פלשתינים טוענים כי מגיע להם תפקיד משמעותי יותר בכתיבת מצע המפלגה.

הכנות לוועידה הדמוקרטית בשיקאגו, צילום: רויטרס

על פי הדיווח ברויטרס, הקבוצה דורשת להכליל במצע המפלגה לשון התומכת באכיפת חוקים האוסרים על מתן סיוע צבאי ליחידים או לכוחות ביטחון המבצעים הפרות חמורות של זכויות אדם.

ליאנו שרון, יועץ עסקי יהודי שחתם על מצע חלופי יחד עם 34 נציגים דמוקרטים נוספים, הצהיר: "אנחנו נשמיע את קולנו. חופש הביטוי בהכרח כולל את הזכות לקום ולהישמע, גם כשהסמכות בחדר אומרת לשתוק".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר