ענקית הממתקים מארס, יצרנית M&M's ו-Snickers, מרחיבה את אימפריית החטיפים שלה: החברה הודיעה על רכישת קלאנובה, חטיבת החטיפים של קלוג'ס, בעסקת ענק של כמעט 36 מיליארד דולר. המהלך צפוי לשנות את מפת תעשיית המזון העולמית ולהשפיע גם על המדף בסופר הישראלי.
על פי דיווח ב"ניו יורק טיימס", חברת מארס, הידועה במותגי השוקולד M&M's ו-Snickers, הסכימה לרכוש את קלאנובה, חטיבת החטיפים של קלוג'ס, בעסקה בשווי 35.9 מיליארד דולר.
קלאנובה, הפועלת ב-180 שווקים ברחבי העולם, מחזיקה במותגים מוכרים כמו Cheez-It, Pringles ו-Eggo. הרכישה תאפשר למארס להרחיב את פעילותה מעבר לממתקים ולהציע מגוון רחב של חטיפים מלוחים ומתוקים.
העסקה מגיעה בזמן מאתגר לתעשיית המזון, כאשר צרכנים רבים מגיבים לעליות המחירים בצמצום הקניות או במעבר למותגים זולים יותר. קלאנובה הגבירה לאחרונה את מבצעי המכירות שלה בניסיון למשוך צרכנים חזרה.
למרות האתגרים, קלאנובה דיווחה על גידול של 4% במכירות האורגניות ברבעון האחרון, עם עלייה של 2% בנפח המכירות בצפון אמריקה, המהווה כמחצית מעסקיה.
העסקה צפויה להיסגר במחצית הראשונה של השנה הבאה, אך עשויה למשוך תשומת לב רגולטורית בארה"ב, במיוחד לאור הגישה המחמירה של ממשל ביידן כלפי מיזוגים ורכישות.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו