"אכזבה את תלמידיה היהודים": שופט מאשר תביעה תקדימית נגד אוניברסיטת הרווארד

התביעה, שהוגשה בינואר, היא אחת מני רבות המאשימות אוניברסיטאות מובילות בארה"ב בעידוד אנטישמיות • התביעה הוגשה שמונה ימים לאחר התפטרותה של הנשיאה קלודין גיי, שספגה ביקורת חריפה • הסטודנטים האשימו את הרווארד באכיפה סלקטיבית של מדיניות האפליה, תוך התעלמות מתחינותיהם להגנה

מפגינים פרו פלשתינים בארה"ב (ארכיון). צילום: איי.אף.פי.

בהחלטה תקדימית, שופט פדרלי בבוסטון קבע כי אוניברסיטת הרווארד תיאלץ להתמודד עם תביעה שהגישו סטודנטים יהודים בגין אנטישמיות בקמפוס, כך דווח היום (שלישי) בסוכנות הידיעות רויטרס. ההחלטה מהווה מכה קשה למוסד היוקרתי, שנאלץ להתמודד עם ביקורת גוברת על התנהלותו בנושא זה בחודשים האחרונים.

צפו: ראשי האוניברסיטאות בארה"ב מסרבות להגדיר קריאה לרצח העם היהודי כהפרה של הקוד האתי // ישראל היום חדשות

אוניברסיטת הרווארד תיאלץ להתמודד עם תביעה מצד סטודנטים יהודים שהאשימו את המוסד האקדמי היוקרתי בכך שהפך את הקמפוס למעוז של אנטישמיות גלויה.

"הרווארד אכזבה את תלמידיה היהודים"

השופט הפדרלי ריצ'רד סטירנס מבוסטון מצא כי יש בסיס לטענות שהרווארד התעלמה במכוון מסטודנטים יהודים וישראלים שטענו כי הם חוששים לביטחונם, לאחר שנחשפו להטרדות חמורות ונרחבות. השופט גם הביע ספק לגבי טענת הרווארד כי חלק מהפעילויות הפרו-פלשתיניות מוגנות על ידי התיקון הראשון לחוקה האמריקנית.

קמפוס אוניברסיטת הרווארד, צילום: אי.פי

"לקבוע שהתלונה לא הציגה באופן סביר אדישות מכוונת, יהיה לתגמל את הרווארד על הצהרות ציבוריות מוסריות שברובן, על פי התלונה, הוכחו כחלולות", כתב סטירנס ביום שלישי. "העובדות כפי שהוצגו מראות שהרווארד אכזבה את תלמידיה היהודים", הוסיף השופט. עם זאת, הוא טרם הבהיר מה היא מהות התביעה.

הסטודנטים ביקשו צו מניעה כדי לעצור את ההפרות הנטענות של הרווארד לסעיף 4 של חוק זכויות האזרח משנת 1964, האוסר על מקבלי מימון פדרלי להתיר אפליה על בסיס גזע, דת ומוצא לאומי. הרווארד ועורכי הדין שלה לא הגיבו לבקשת רויטרס. גם עורכי הדין של הסטודנטים לא הגיבו מיד לבקשות דומות.

הפגנת תמיכה בפלשתינים בהרווארד, חמישה ימים אחרי הטבח, צילום: אי.אף.פי

התביעה הוגשה בחודש ינואר האחרון על ידי קבוצת סטודנטים יהודיים שטענו כי ראשי הרווארד אפשרו לפעילות אנטישמית לקחת חלק בקמפוסים של האוניברסיטה, תוך אפליה ותחושת חוסר ביטחון של הסטודנטים היהודיים. הם האשימו את ראשי הרווארד בהפרה של החוקים נגד אפליה שלה עצמה, לרבות שכירת פרופסורים ומרצים בעלי דעות אנטישמיות שהפיצו תעמולה אנטי-יהודית.

עוד דווח ברויטרס כי השופט דחה את הבקשה לדחות את התביעה על הסף, והסטודנטים יהודיים יוכלו להמשיך בהליך המשפטי נגד האוניברסיטה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר