עץ קוקוס, ירוק זרחני ועמוד טיקטוק חדש: קמלה האריס פונה לצעירים

האם הדרך לבית הלבן טמונה בדור ה-Z? לפי המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית נראה שהתשובה היא כן • עם חשבון ברשת החברתית שצבר כבר מעל 2 מיליון עוקבים, רפרנסים לנאומים מהעבר וזמרת פופ אחת - סגנית הנשיא רצה בקמפיין בחירות בלתי שגרתי

קמלה האריס . צילום: איי.פי

סגנית הנשיא והמועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית קמלה האריס פתחה אתמול (שישי), חשבון ברשת החברתית טיקטוק, שהספיק לצבור כבר כ-2.4 מיליון עוקבים בתוך מעט יותר מ-24 שעות.

בעוד ג'ו ביידן נתפס כמועמד הפונה לקהל מבוגר יותר, הסרטונים הראשונים של האריס מעידים על פניה ישירה לדור ה-Z האמריקני. "הבנתי שלאחרונה הופעתי בעמוד ה'פור יו'", היא אומרת בסרטון הראשון שפרסמה בעמוד. "אז חשבתי שאכנס לפה בעצמי". 

@kamalaharris

♬ original sound - Kamala Harris

בסרטון הבא שפרסמה היא מבקרת באולפן של תכנית הריאליטי האמריקנית הפופולארית "המירוץ לדראג של רופול",, מה שמעיד שוב, על פנייתה לקהל צעיר המתמצא בתרבות הפופ. כמו כן פרסמה את שיחתה עם הזוג ברק ומישל אובמה אשר הביעו את תמיכתם בה בשיחה טלפונית. 

פתיחת חשבון הטיקטוק הרשמי מגיעה לאחר שלל ממים ברשתות שהחלו לצבור פופולאריות זמן קצר לאחר פרישתו של ג'ו ביידן מהמירוץ לנשיאות והפיכתה של האריס למועמדת. כל זה במקביל לתרומות על סך יותר מ-81 מיליון דולר שגויסו לקמפיין שלה אחרי יום ראשון ולמבול התמיכה הציבורית בה. 

גם המועמד הרפובליקני והנשיא לשעבר דונלד טראמפ. פתח חשבון טיקטוק בעצמו בחודש יוני האחרון וצבר גם כ-2 מיליון עוקבים בתוך יממה, זאת לאחר לאחר שיצא נחרצות בעבר נגד הפלטפורמה הנמצאת בבעלות סינית.

"אתם חושבים שנפלתם מעץ קוקוס"?

אחד הממים הפופלאריים שהתפשט ברשת קשור לנאום של האריס בבית הלבן ב-10 במאי 2023, אז היא דיברה על שוויון זכויות וקידום הזדמנויות בקרב היספאנים ומיעוטים. "הכל נמצא בהקשר", אמרה. "אמא שלי הייתה אומרת לנו 'אני לא יודעת מה קורה איתכם הצעירים. אתם חושבים שפשוט נפלתם מעץ קוקוס"? הוסיפה בצחקוק. "אתם קיימים בהקשר של כל מה שאתם חיים בו ובכל מה שבא לפניכם", אמרה. 

עם הודעת הפרישה של ביידן, תומכיה של האריס החלו לפרסם אימוג'ים של קוקוס, עצי קוקוס ופרסמו סרטונים ברשתות החברתיות שמאזכרים את הסרטון של האריס. 

@sbsnews_au

US vice-president Kamala Harris’s famous ‘coconut tree’ quote has inspired countless memes on the internet. Read six things to know about Kamala Harris @sbsnews_au (link in bio).

♬ original sound - SBS News

מושל קולורדו ג'ארד פוליס, שיתף ציוץ ברשת X ובו אימוג'ים בנושא לצד דגל ארצות הברית. ובריאן שץ, סנאטור מהוואי פרסם תמונה שלו מטפס על עץ קוקוס וכתב: "גברתי סגנית הנשיא, אנחנו מוכנים לעזור". 

"קמלה היא 'בראט'"

תופעה אינטרנטית נוספת שהתרחשה עם פרישתו של ביידן, היא ההשתלטות של גוון ירוק זרחני על הקמפיין הדמוקרטי לנשיאות. שורשי העניין מתחילים בערב הפרישה, כאשר זמרת הפופ הבריטית צ'ארלי XCX  צייצה בחשבון ה-X שלה: "קמלה היא בראט (brat)", זאת בהתייחס לאלבומה שיצא החדש הנושא את אותו השם. 

חשבון ה-X של הקמפיין של קמלה, אימץ לחיקו את התמיכה הפומבית, ושינה את הקאבר שלו, לכזה המתכתב עם האסתטיקה של עטיפת האלבום: כיתוב בפונט שחור על רקע צבע ירוק זרחני. 

חשבון הקמפיין של קמלה האריס. אימוץ של האסתטיקה, צילום: צילום מסך

שינוי הקאבר הוסיף לשיח הציבורי הנרחב כאשר מגוון משתמשים בטיקטוק החלו לפרסם סרטונים הומוריסטיים בהם קטעי וידאו של קמלה (כולל נאום "עץ הקוקוס") על רקע שירי הפופ מהאלבום, תוך שילוב האסתטיקה הירקרקה. עוד על "הקיץ של בראט" והירוק הזרחני שהשתלט על תרבות הפופ 

@flextillerson#kamalaharris#kamala#biden#harris2024#charli#charlixcx#brat#360♬ original sound - aly

בפאנל של רשת החדשות CNN הגדילו לעשות וניהלו דיון שלם שעסק במיתוג החדש של הקמפיין של האריס בת ה-59, ותהו לגבי משמעות ניכוס השיח הטרנדי סביב האלבום. 

עטיפת האלבום של "Brat", צילום: AP

נראה כי קמלה האריס מנסה לבדל את עצמה מהשיח שנפוץ סביב ביידן וגילו המבוגר. הסרטונים והתוכן המועלים לעמודי הקמפיין שלה ומלווים בסאונדים פופולריים עוסקים בנושאים כמו ביטול פסיקת הזכויות להפלה רו נגד וייד, שקבעה כי הפסקת הריון היא זכות חוקתית. זאת לצד עיסוק בהתבטאויותיהם השנויות במחלוקת של טרמאפ ושל סגנו המיועד ג'יי. די ואנס ובדעותיהם השמרניות. 

האריס וצוות הקמפיין שלה מהמרים, עם פניה לקהל יעד חדש של בני דור ה-Z, צעירים שייתכן שזו הפעם הראשונה בה הם יצביעו. השאלה שנותרה היא האם השיח הציבורי אכן יגרום לצעירים לצאת מהבית ולהצביע לקמלה בקלפי, גם במדינות מפתח, או שיישאר בגדר אנקדוטה אינטרנטית. האם ההימור הזה ישתלם? כנראה שנגלה רק אחרי ה-5 בנובמבר 2024. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר