נתניהו וטראמפ נפגשו במאר-א-לאגו | צפו בקבלת הפנים

הפגישה בין השניים היא הראשונה מאז עזיבתו של הנשיא לשעבר את הבית הלבן • בכיר לשעבר בממשלו של טראמפ כינה את היחסים בין ביניהם ״יחסי אהבה-שנאה״

נתניהו העניק לטראמפ תמונה של אריאל ביבס: ״סבו ביקש להעביר אותה אליך״ // רועי אברהם, לע״מ

פגישתו הערב (שישי) של ראש הממשלה נתניהו עם המועמד הרפובליקני לנשיאות טראמפ העסיקה את התקשורת המקומית עוד בטרם קיומה. הפגישה בין השניים היא הראשונה מאז עזיבתו של טראמפ את הבית הלבן, ומתקיימת באחוזתו הפרטית של הנשיא לשעבר במאר-א-לאגו שבפאלם ביץ׳, פלורידה.

פגישת נתניהו טראמפ, צילום: עמוס בן-גרשום

טראמפ ערך קבלת פנים לרה"מ ורעייתו. במהלך הפגישה נתניהו העניק לטראמפ תמונה של אריאל ביבס: ״סבו ביקש להעביר אותה אליך״. 

במהלך הפגישה אמר טראמפ: "הערותיה של האריס על ישראל היו חסרות כבוד. מערכת היחסים שלי עם נתניהו מעולם לא הייתה רעה. יש להחזיר את החטופים מייד". 

פגישת נתניהו ביידן, צילום: רועי אברהם, לע״מ

המפגש בין המנהיגים שהתקיים לבקשת נתניהו העמיד במבחן את חידוש הקשר שנרקם בין השניים ושנפגע לאחר הבחירות לנשיאות ב-2020. רק לפני מספר ימים התראיין טראמפ לרשת Fox ושם התבטא נחרצות נגד המשך הלחימה של צה״ל בעזה, מה שיכול להעיד על עמדותיו.

בכיר לשעבר בממשלו של טראמפ כינה את היחסים בין השניים ״יחסי אהבה-שנאה״. נזכיר כי בשלהי כהונתו של טראמפ החליט נתניהו, לטענת הנשיא לשעבר, לסגת מהמבצע לחיסולו של סולימנאי ולהותיר אותו בידי ארה״ב בלבד. כמו כן, טראמפ כעס על כך שנתניהו התקשר לברך את ביידן עם בחירתו לנשיאות. בקמפיין טראמפ מסרו לרשת CNN כי הרצון של הנשיא לשעבר להיפגש עם נתניהו הוא ״הוכחה שטראמפ שם בצד חילוקי דעות פוליטיים ואישיים לטובת חידוש יחסי העבודה בין השניים״.

פגישת נתניהו טראמפ, צילום: עמוס בן-גרשום

לאחר ניסיון ההתנקשות נתניהו מיהר להוציא סרטון גינוי שאף פורסם ברשת החברתית של טראמפ. מקור ישראלי רשמי אמר ל׳Times of Israel” כי השניים אף שוחחו בארבעה ביולי, לראשונה מאז עזיבתו של טראמפ את הבית הלבן. נתניהו איחל לנשיא לשעבר יום עצמאות שמח ובמקביל ניסו אנשי נתניהו לחמם את היחסים עם מקביליהם, בין היתר לאור מערכת הבחירות הקרבה.

פגישת נתניהו טראמ, צילום: עמוס בן-גרשום
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר