ארה"ב: נלכד ראש קרטל הסמים הגדול בעולם

איסמאל סמבדה רודריגז, אחר מברוני הסמים הגדולים בעולם, נתפס אל ידי ה-FBI בעיר אל פאסו בטקסס • יחד עם מנהיג הקרטל נתפס גם בנו של ראש ארגון הפשע הכלוא בארצות הברית, חואקין גוסמן לופס

איסמאל סמבדה גרסיה (משמאל) וחואקין גוסן (מימין). צילום: אי.פי.איי

אחד מברוני הסמים החזקים בעולם, איסמאל "אל מאיו" סמבדה, מנהיג קרטל סינלואה במקסיקו, נעצר היום (שישי) על ידי סוכנים פדרליים אמריקנים באל פאסו, טקסס.

סמבדה, בן 76, הקים את ארגון הפשע עם חואקין "אל צ'אפו" גוסמן, הכלוא כעת בארה"ב.
בנו של גוסמן, חואקין גוסמן לופז, נעצר עם סמבדה ביום חמישי, אמר כי משרד המשפטים האמריקני. בפברואר, סמבדה הואשם על ידי התובעים האמריקנים בקשירת קשר לייצור והפצה של פנטניל, סם חזק יותר מהרואין שהואשם במשבר האופיואידים בארה"ב.

בהצהרה כתובה ביום חמישי בערב, התובע הכללי של ארה"ב, מריק גרלנד, אמר כי שני הגברים מובילים "אחד מארגוני הסחר בסמים האלימים והחזקים ביותר בעולם".

"אל מאיו וגוסמן לופז מצטרפים לרשימה הולכת וגדלה של מנהיגי ומקורבי קרטל סינלואה שמשרד המשפטים מטיל דין וחשבון בארצות הברית. פנטניל הוא איום הסמים הקטלני ביותר שהתמודדה ארצנו אי פעם, ומשרד המשפטים לא ינוח עד שכל מנהיג קרטל, חבר ושותף האחראי להרעלת הקהילות שלנו יישא באחריות", הוסיף גרלנד, קצין אכיפת החוק הבכיר בארצות הברית.

תובעים אמריקנים אומרים שקרטל סינלואה הוא הספק הגדול ביותר של סמים לארה"ב.
הרשויות בארה"ב ציינו בעבר כי פנטניל הוא סיבת המוות העיקרית של אמריקאים בגילאי 18 עד 45.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר