דיווח: ביידן לא יפרוש לפני נאום נתניהו בקונגרס

ב"ניו יורק טיימס" דווח כי נשיא ארה"ב מתחיל לשקול את האפשרות שלא להתמודד בבחירות מול טראמפ • יועציו מאמינים שבכל מקרה הוא לא יפרוש עד שיסתיים ביקורו של רה"מ בוושינגטון: "הוא לא ייתן לנתניהו את הסיפוק בעקבות היחסים המתוחים בין השניים"

ישראל זקוקה לארה"ב. צילום: אי.אף.פי, אלכס קומולויסקי

על רקע הלחץ ההולך וגובר על נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לפרוש מהמרוץ לנשיאות, ב"ניו יורק טיימס" דווח הלילה (בין שישי לשבת) כי ביידן מתחיל לשקול את האפשרות, אך עשוי לדחות את ההחלטה עד לאחר ביקורו של רה"מ בנימין נתניהו בוושינגטון בשבוע הבא.

ביידן מתבלבל וקורא לסגנית הנשיא האריס: "סגנית הנשיא טראמפ" // AP

לפי הפרסום, בעוד ביידן וצוותו מתעקשים כי יתמודד בבחירות ב-5 בנובמבר מול דונלד טראמפ, מקורביו אומרים בשיחות סגורות שהוא "מקבל יותר ויותר" את העובדה שאולי לא יוכל לעשות זאת.

"לא ירצה לתת לנתניהו את הסיפוק"

הלחץ על ביידן החל בעקבות הופעתו בעימות הטלוויזיוני מול טראמפ לפני שלושה שבועות, והתבטאויותיו המבולבלות שלו בהופעותיו מאז.

נתניהו אתמול, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

לפי ה"ניו יורק טיימס", יועצי ביידן מאמינים שהוא ידחה את ההחלטה לפחות עד לאחר נאומו של נתניהו בקונגרס ביום רביעי. ההסבר? הנשיא "לא ירצה להעניק לנתניהו את הסיפוק (שבפרישתו) לנוכח היחסים המתוחים בין השניים על רקע המלחמה בעזה".

בדיווח מודגש כי נכון לרגע זה, ביידן לא שינה את דעתו בקשר להתמודדות בבחירות. גורמים המקורבים לנשיא האמריקני אף אומרים כי אלה שלוחצים עליו לפרוש עלולים לקבל את התוצאה ההפוכה, שכן דווקא הלחץ עשוי לגרום לו להתעקש להתמודד לנשיאות.

אובמה וביידן (ארכיון), צילום: אי.אף.פי

בה בעת, הדיווחים על פרישה אפשרית מופיעים מדי יום. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי ביידן שוקל את הפרישה בכובד ראש, ולפי גורמים דמוקרטים רבים, פרישה היא רק שאלה של זמן. ה"וושינגטון פוסט" פרסם כי הנשיא לשעבר ברק אובמה אמר למקורביו שביידן צריך לשקול בכובד ראש את סיכוייו לנצח בבחירות.

נוסף על כך, פורסמו דיווחים שלפיהם ביידן כבר לא שולל אפשרות של פרישה על רקע החשש הגובר במפלגה הדמוקרטית מכישלון ב-5 בנובמבר. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר