79% מתומכי הדמוקרטים: נצביע להאריס אם תתמודד במקום ביידן

סקר ה"אקונומיסט": 50% ממצביעי המפלגה חושבים כי לסגנית הנשיא יש סיכוי שווה או גדול יותר לנצח את טראמפ

האריס וביידן, השנה. צילום: אי.פי.אי

עם גידול במספר הבכירים הדמוקרטים הקוראים לג'ו ביידן לפרוש מהמרוץ, נראה שבמפלגה גוברת התמיכה במועמדותה של קמאלה האריס כמחליפה: סקר חדש ה"אקונומיסט" מגלה כי 79% מהמצביעים הדמוקרטים היו נותנים לה את קולם.

28% מהדמוקרטים אמרו כי להאריס סיכוי גבוה יותר לנצח את טראמפ. 32% אמרו כי סיכוייה בעימות מול המועמד הרפובליקני שווים לסיכויי ביידן, ו-24% אמרו כי עדיף שביידן בכל זאת יהיה המועמד.

האריס נואמת בפילדלפיה, החודש, צילום: GettyImages

הנתונים מחזקים את ממצאי סקר CNN מתחילת החודש, שבו נמצא כי הפער בין טראמפ להאריס קטן יותר מאשר בין טראמפ לביידן: שני אחוזים לטובת טראמפ מול שישה אחוזים, בהתאמה. 

בסקר העדכני של ה"אקונומיסט" נמצא עוד כי 51% מכלל הציבור האמריקני סבורים שביידן צריך לפרוש ולתת למועמד דמוקרט אחר להתמודד. 41% סבורים שעליו להתמיד.

ומה הסיבה לשכנוע שעל ביידן לפרוש? 68% מהדמוקרטים הסבורים שעל ביידן להניח את המפתחות מדברים על גילו, בריאותו ותפקודו הקוגניטיבי. 23% מוטרדים מכך שפשוט לא יוכל לנצח את טראמפ.

הסקר נערך בקרב 1,582 נשאלים בין 13 ל-16 ביולי. טעות הדגימה היא 3.1%.

לפנות בוקר הצטרף חבר בית הנבחרים מקליפורניה, הדמוקרט אדם שיף, לקריאות לביידן לפרוש. ביידן, אמר, הוא "אחד מהנשיאים החשובים בהיסטוריה של ארה"ב", אך עליו להעביר את הלפיד כדי לשמור על מורשת הנהגתו". בכך הצטרף שיף ל-20 מחוקקים דמוקרטים שיצאו בקריאות פומביות ליציאה של ביידן מהמרוץ. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר