בקשה להנחת המפתחות - הסנאטור וולש קורא לנשיא ביידן: "לטובת המדינה - פרוש מהמירוץ"

וולש הפך לסנאטור הראשון שמכריז באופן גלוי וברור על אי-תמיכה בביידן • מנהיג הדמוקרטים בסנאט, צ'אק שומר, אמר בשיחה סגורה: "פתוח למועמד אחר לנשיאות במקום ביידן" • דבריו של הסנאטור שומר חריגים בשל תמיכתו הפומבית בהצהרותיו לתקשורת בנשיא המכהן

ביידן: רק אם האל הכל יכול יגיד לי לפרוש, אעשה זאת \ רויטרס

מפנים עורף? הסנאטור פיטר וולש, שמייצג את מדינת ורמונט בארה"ב, הפך אמש (רביעי) לסנאטור הדמוקרטי הראשון שקרא לנשיא ג'ו ביידן לפנות את מקומו מהמרוץ לנשיאות.

בדבריו אמר וולש, "ההימור לא יכול להיות גבוה יותר. איננו יכולים לבטל את ביצועי העימות ההרסני של ביידן, איננו יכולים להתעלם או לבטל את השאלות התקפות שהועלו מאז אותו לילה", זאת לצד ציון הכבוד שהוא רוחש לנשיא המכהן, במאמר שפרסם ב"וושינגטון פוסט".

הסנאטור וולש קורא לביידן: "פרוש מהמרוץ", צילום: איי.פי

וולש מבין מדוע הנשיא ביידן מעוניין להותיר את מועמדותו לנשיאות בעינה, הוא אף מזכיר את ניצחונו של ביידן על על טראמפ בבחירות שנערכו ב-2020. לדבריו, "הוא (ג'ו ביידן) הציל אותנו מדונלד טראמפ פעם אחת ורוצה לעשות את זה שוב, אבל הוא צריך להעריך מחדש אם הוא המועמד הטוב ביותר לעשות זאת. בעיניי הוא לא. לטובת המדינה, אני קורא לנשיא ביידן לפרוש מהמרוץ".

כחלופה לנשיא המכהן, כינה הסנאטור וולש את סגניתו של ביידן, קאמלה האריס, "מנהיגה מוכשרת ומוכחת", והצהיר שלמפלגה הדמוקרטית יש "מושלים וסנאטורים דמוקרטיים נבחרים, צעירים ונמרצים אחרים במדינות מתנדנדות".

סגנית הנשיא ביידן, קאמלה האריס (ארכיון), צילום: אי.אף.פי

נוסף על כך, בשיחות פרטיות שהתקיימו היום (חמישי) בין מנהיג המפלגה הדמוקרטית בסנאט, צ'אק שומר, לבין תורמים למפלגה, לא שלל שומר תמיכה מצידו במועמד אחר להובלת המפלגה לבחירות, במקומו של הנשיא המכהן ביידן. במהלך השיחה הקשיב הסנאטור שומר להצעותיהם של התורמים באשר לתפיסת דרכם על המשכה הרצוי של המפלגה הדמוקרטית, כך דווח ב"אקסיוס".

למילתו של שומר משמעות רבה הן בקרב המצביעים הדמוקרטיים וכן עבור עמיתיו בוושינגטון. דבריו בחדרים הסגורים מהווים שינוי מגמה חד מתמיכתו הפומבית אמש (רביעי) בג'ו ביידן.

מתווספים לדברים גם אמירתה של חברת הקונגרס ננסי פלוסי שלפיהם "הזמן הולך ואוזל" בדרכו של הנשיא ביידן לקבל החלטה סופית באשר למועמדותו. זהו רמז אפשרי להיעדר תמיכה בנשיא, מאחר שהוא לא נדרש לקבל החלטה או להודיע באופן רשמי על נכונותו להמשיך ולהתמודד לבחירות הקרבות.

בראיון ל-NBC אמרה פלוסי כי ההחלטה אם להמשיך במרוץ לנשיאות "נתונה לשיקולו של הנשיא, אנחנו כולנו מעודדים אותו לקבל את ההחלטה הזאת מאחר שהזמן אוזל". כשנשאלה האם תרצה שהנשיא ביידן ימשיך - התחמקה בנימוס וענתה: "אני רוצה שיעשה מה שהוא מעוניין ומחליט לעשות".

נוסף להם התבטא גם חבר הקוגרס הדמוקרטי ארל בלומנאואר באשר למורת רוחו מהובלתו של ביידן את המפלגה הדמוקרטית. בהצהרה שנשא אמר: "השאלה העומדת בפני המדינה היא אם הנשיא צריך להמשיך במועמדותו לבחירה מחדש. לא מדובר רק בהארכת קדנציית הנשיאות, אלא בהגנה על הדמוקרטיה. למרות שזו החלטה של ​​הנשיא והגברת הראשונה, אני מקווה שהם יגיעו למסקנה שלי ושל אחרים: הנשיא ביידן לא צריך להיות המועמד הדמוקרטי לנשיאות". בכך, הפך בלומנאואר לחבר בית הנבחרים הדמוקרטי העשירי שקורא לנשיא לפרוש מהמרוץ.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר