ג'ורג' קלוני במאמר דעה: "אני אוהב את ג'ו ביידן, אבל אנחנו צריכים מועמד חדש"

השחקן עטור הפרסים ותורם בולט למפלגה הדמוקרטית כתב ב"ניו יורק טיימס": "בארבע השנים האחרונות הוא ניצח בקרבות רבים, אך הוא לא יכול לנצח בקרב נגד הזמן" • "אנחנו לא הולכים לנצח בנובמבר עם הנשיא הזה, וזו דעתם של כל סנאטור, נבחר ומושל שדיברתי איתם"

ביידן וקלוני, 2022. צילום: אי.פי

השחקן ג'ורג' קלוני, שהוא גם תורם בולט למפלגה הדמוקרטית, קורא לנשיא ג'ו ביידן לפרוש מהמרוץ לנשיאות.

במאמר שפרסם ב"ניו יורק טיימס" כתב השחקן עטור הפרסים: "אני אוהב את ג'ו ביידן. כסנאטור, כסגן נשיא וכנשיא. אני מחשיב אותו כחבר שלי ומאמין בו. מאמין באופי ובמוסר שלו. בארבע השנים האחרונות הוא ניצח בקרבות רבים. אבל הקרב היחידי שבו הוא אינו יכול לנצח הוא המאבק נגד הזמן.

קלוני. "להציל את הדמוקרטיה ב-2024", צילום: אי.פי

"אף אחד מאיתנו לא יכול לו. זה יכול להישמע נורא, אבל ג'ו ביידן שפגשתי לפני שלושה שבועות באירוע גיוס כספים, זה לא ג'ו ביידן של שנת 2010. וגם לא זה של 2020. הוא היה האדם שכולנו ראינו בעימות הנשיאותי".

קלוני מציין דמוקרטים רבים כל כך מפוחדים מכהונה נוספת של טראמפ, עד שבחרו להתעלם מכל סימן מבשר רעות. "איננו הולכים לנצח בנובמבר עם הנשיא הזה. יתרה מזאת, לא נזכה בבית הנבחרים ונפסיד את הסנאט. זו לא רק דעתי; זו דעתם של של כל סנאטור, מחוקק ומושל שדיברתי איתם. כל אחד ואחת, לא משנה מה הם אומרים בפומבי".

המאמר של קלוני ב"ניו יורק טיימס", צילום: צילום מסך

השחקן ביקש להציב מראה לעמיתיו למפלגה. "אנחנו אוהבים לדבר כיצד המפלגה הרפובליקנית מסרה את כל הכוח לאדם אחד וזנחה את התכונות שהפכוה למעוררת יראת כבוד תחת הנשיאים רייגן ובוש האב. ועם זאת, מרבית חברי הקונגרס שלנו מעדיפים לחכות ולראות אם הסכר ייפרץ. אבל הסכר כבר פרוץ. אנחנו יכולים לטמון את הראש בחול ולהתפלל לנס בנובמבר, או שאנחנו יכולים לומר את האמת".  

"ג'ו ביידן הוא גיבור: הוא הציל את הדמוקרטיה ב-2020", חתם קלוני את מאמרו. "אנו צריכים שיעשה זאת שוב ב-2024".

כוכב הוליוודי אחר, רוב ריינר, הצטרף לקלוני. "חברי ביטא בבהירות את מה שרובנו אומרים. אנחנו אוהבים ומכבדים את ג'ו ביידן ואת כל מה שהוא עשה למען המדינה שלנו. אבל הדמוקרטיה שלנו עומדת בפני סכנה קיומית. אנחנו צריכים מישהו צעיר שיוכל להיאבק בחזרה. ביידן צריך לקחת צעד אחורה", כתב ריינר ברשת X.

הערב (רביעי) אמר גם הסנאטור הדמוקרטי מוורמונט, פיטר וולש, כי המרוץ כעת מתרחש "במעלה ההר" וקרא לביידן ולצוותו "להעריך מחדש את הנתונים בראש קר". "עליהם לשאול את עצמם: מה הדרך הטובה ביותר להציל את הדמוקרטיה שלנו מכהונה קטסטרופלית נוספת של טראמפ?"

בהכנת הידיעה השתתף דוד ברון 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר