דיווח בארה"ב: במפלגה הדמוקרטית השלימו - ביידן יהיה המועמד הסופי לנשיאות

חברי המפלגה בבית הנבחרים ובסנאט קיימו שיחות בנושא, ושיתפו בינהם את חששותיהם מגילו המבוגר של הנשיא שמתעקש להמשיך לרוץ נגד הנשיא לשעבר טראמפ • למרות זאת, פגישתם לא הסתיימה בהסכמה משותפת על מועמד חלופי שיאלץ את ביידן לפנות את מקומו

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. צילום: איי.אף.פי

בכירים במפלגה הדמוקרטית מודים כי הניסיון להוביל את ביידן לפרוש מהמירוץ לניסיון לא צולח והוא ימשיך להיות מועמד המפלגה לנשיאות, כך דיווח הלילה (בין שלישי לרביעי) "הוול סטריט ג'ורנל".

חברי המפלגה בבית הנבחרים ובסנאט קיימו שיחות בנושא, ושיתפו בינהם את חששותיהם מגילו המבוגר של הנשיא שמתעקש להמשיך לרוץ נגד הנשיא לשעבר טראמפ. למרות זאת, פגישתם לא הסתיימה בהסכמה משותפת על מועמד חלופי שיאלץ את ביידן לפנות את מקומו בטרם הבחירות בנובמבר. "כמו שאמרתי בעבר, אני עם ג'ו", חזר על כך צ'אק שומר, מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, בתגובה לשאלות עיתונאים על עמדתו בנושא.

ביידן: רק אם האל הכל יכול יגיד לי לפרוש, אעשה זאת // קרדיט: רויטרס

אחד המשתתפים בשיחות, הסנטור כריס קונס מדלוור, אמר כי "זו הייתה שיחה בונה" וסירב להתייחס לפרטיה והאם הנוכחים חשבו כי ביידן צריך לפרוש. בתוך כך, בפגישת הדמוקרטית בבית הנבחרים נאסר להיכנס עם טלפונים ושעונים חכמים כי למנוע הדלפות מתוך הפגישה. מחוקקים שלקחו חלק בפגישה ותמכו בפרישת ביידן, ניסו לשכנע את עמיתיהם להצטרף לקריאותיהם.

המתנגדים לפרישת ביידן ביססו את עמדתם על כך שהיה זה לילה גרוע אחד עבור הנשיא מול שורת הצלחותיו הרבות. "יש חרדה שמורגשת ברחבי המדינה. זה לא היה רק בחדר הזה ולא רק עם תורמים ודמוקרטים", אמר המחוקק גרג לנדסמן מאוהיו. מחוקק אחר, סטיבן כהן מטנסי, אמר כי "לא הייתה ביננו הסכמה אחידה" כאשר נשאל על העמדות של הדמוקרטים שלקחו חלק בפגישה.

ביידן: "נתניהו מנסה לפתור בעיה חמורה שיש לו" // רויטרס

נכון לעכשיו, רק שישה מחוקקים דמוקרטים קראו בפומבי לביידן לפרוש. עם זאת, מאחורי הקלעים רבים מהמפלגה ממשיכים להטיל ספק ביכולותו של הנשיא המכהן להוביל על טראמפ ובכך לשנות את מצב הסקרים הנוכחי. "חשוב לנו כדמוקרטים לקיים דיון פתוח כדי להבטיח שנזכה בכהונה נוספת בבית הלבן, ולניצחון בסנאט ובבית הנבחרים", אמר הסנאטור מייקל בנט מקולורדו. "אני לא חושב שזה מעשה של נאמנות, ולא של חוסר נאמנות, ואני מקווה שהנשיא רואה את זה כך".

אמש אמר המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ בראיון לפוקס כי אינו חושב שביידן יפרוש מהמירוץ בשל "האגו שלו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר