דיווח בארה"ב: מומחה לפרקינסון נפגש עם ביידן שמונה פעמים בחודשים האחרונים

מערך של נוירולוגים שלא נפגשו עם ביידן באופן אישי טענו שבהופעותיו הפומביות נראו תסמינים של פרקינסון או מחלות אחרות • לעומת זאת, בבדיקה הפיזית השנתית של ביידן נכתב כי לא עלו ממצאים שיעידו על פרקינסון, שבץ או הפרעות נוירולוגיות או קוגנטיביות וכלל לא ניתן לדעת האם אותו מומחה נפגש עם ביידן בעקבות חשש לפרקינסון או בשביל מטרות אחרות

ביידן צרוד ומגמגם במהלך העימות הנשיאותי הראשון || ביידן

מומחה למחלת הפרקינסון מהמרכז הרפואי הצבאי הלאומי וולטר ריד ביקר בבית הלבן שמונה פעמים בשמונת החודשים האחרונים, כולל מפגש אחד עם רופאו האישי של הנשיא ביידן, כך פורסם היום (שני) בניו יורק טיימס לפי יומני מבקרים רשמיים של הבית הלבן. 

מערך של נוירולוגים שלא נפגשו עם ביידן באופן אישי טענו שבהופעותיו הפומביות נראו תסמינים של פרקינסון או מחלות אחרות. בין התסמינים שנצפו: דיבור מבולבל, הליכה מכופפת קדימה, דשדוש ודפוס דיבור לא סדיר, אך הדגישו שלא ניתן לאבחן בצורה מוחלטת ללא בדיקה אישית גופנית.

הנוירולוגים שלא פגשו אותו טוענים שיש תסמינים, ביידן, צילום: רויטרס

לעומת זאת, בבדיקה הפיזית השנתית של ביידן נכתב כי לא עלו ממצאים שיעידו על פרקינסון, שבץ או הפרעות נוירולוגיות או קוגנטיביות אחרות. בבית הלבן טוענים כי מאז אותה הבדיקה, הנשיא לא נזקק לבדיקה נוספת. דובר הבית הלבן אמר בעבר כי לא נמצאה סיבה להעריך מחדש את מצבו של ביידן מאז הבדיקה השנתית בפברואר והסביר שהנשיא מעולם לא הראה סימנים או נטל תרופות לפרקינסון.

כמו כן, בניו יורק טיימס מסבירים כי לא ניתן לדעת האם המומחה, ד"ר קווין קנארד היה בבית הלבן כדי להתייעץ עם הנשיא או לצרכים אחרים, שהרי הוא נחשב ל"תומך ביחידה הרפואית של הבית הלבן" ב-12 השנים האחרונות ו"יועץ נוירולוגי ליחידה הרפואית של הבית הלבן והרופא של הנשיא" בעשור האחרון. על פי היומנים מתקופת אובמה, ביצע קנארד עשרה ביקורים בשנת 2012, בעוד שטראמפ ביטל את מדיניות שקיפות יומן המבקרים של אובמה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר