דיווח בארה"ב: התורמים הדמוקרטים הגדולים לוחצים על ביידן לפרוש

ה"ניו יורק טייס" דיווח כי כמה תורמים גדולים כבר הקימו קרן על סך מאה מיליון דולרים לתמוך במועמד חלופי לביידן • אביגיל דיסני, אחת התורמות הגדולות של המפלגה הדמוקרטית, איימה: "לא אתרום עוד אגורה עד שביידן יפרוש"

הנשיא ביידן בעימות מול טראמפ . צילום: רויטרס

כל מי שמכיר את הפוליטיקה האמריקנית יודע שבמערכת הבחירות בה מושקעים מאות מיליונים בקמפיינים של המועמדים, בעל המאה הוא בעל הדעה. נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, ניצב כעת מול לחץ חסר תקדים של התורמים הגדולים ביותר למפלגתו ולקמפיין הבחירות שלו, על מנת שיפרוש ויפנה את מקומו למועמד אחר.

ב"ניו יורק טיימס" דיווחו כי כמה מהתורמים הגדולים של המפלגה, שלא זוהו בשמותיהם, תרמו סכום בלתי נתפס של מאה מיליון דולרים, להקמת קרן נאמנות עבור קמפיין הבחירות של מועמד חלופי. תורמים אחרים, כך דווח, מאיימים להפסיק לתרום למפלגה באופן כללי אם ביידן לא יפרוש.

עימות ביידן טראמפ - סיכום CNN

גדעון סטיין, תורם מרכזי ופעיל מוכר במפלגה הדמוקרטית, איים כי משפחתו תעכב העברה של 3.5 מיליון דולרים לקמפיינים שונים הקשורים בבחירות לנשיאות ולקונגרס עד שביידן יפנה את מקומו. סטיין סיפר ל"ניו יורק טיימס" כי תורמים אחרים עמם דיבר כולם מאמינים ש"מתמודד חדש הוא ההזדמנות הטובה ביותר להביס את דונלד טראמפ".

אביגיל דיסני, קולנוענית ונצר להון של משפחת דיסני, נחשבת מקושרת במיוחד במפלגה הדמוקרטית, כתבה בחלופת הודעות דואר אלקטרוני עם קמפיין ביידן כי אף גוף דמוקרטי שממשיך לתמוך במועמדותו של ביידן "לא יקבל ממני אגורה אחת עד שהם ינקטו במעשה ויחליפו את ביידן". דיסני נחשבת תורמת גדולה מאוד של המפלגה והיא כתבה כי "ביידן הוא אדם טוב ושירת את המדינה שלנו היטב, אבל הסיכון גדול מדי בשביל לאפשר לביישנות להכתיב את גורל ארצנו".

קמפיין הבחירות של ביידן נכנס לסחרור מאז הופעתו המגומגמת והמבולבלת בעימות הנשיאותי בשבוע שעבר. על אף שביידן הצהיר ביום רביעי כי לא יפרוש מהמרוץ, הלחץ עליו מהמפלגה הדמוקרטית ומגדולי תומכיו הולך וגובר. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר