ביידן לתומכיו ביום העצמאות האמריקני: "אני לא הולך לשום מקום"

נשיא ארצות הברית מתמודד עם קריאות רבות מצד רבים מהמפלגה הדמוקרטית להפסיק את מסע הבחירות שלו • קבוצה של תומכים פועלת לגייס 100 מיליון דולר לתמיכה במועמד חלופי • ביידן נשאר נחוש להמשיך, בעוד שסגנית הנשיא קמלה האריס מתבלטת כמועמדת מובילה להחליפו במידה ויפרוש

הזוג ביידן בחגיגות יום העצמאות האמריקני. צילום: AP

חגיגות ה-4 ביולי: נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הודיע היום (בין חמישי לשישי)  "אני לא הולך לשום מקום", זאת בעקבות קריאות רבות מתוך מפלגתו להפסיק את מסע הבחירות שלו. במהלך חגיגות יום העצמאות של ארצות הברית ביום אתמול, ביידן התמודד עם ספקות לגבי כוחו הנפשי והפיזי להמשיך את הקמפיין.

ביידן בחגיגות יום העצמאות האמריקני, צילום: AP

לאחר העימות שהתקיים לפני מספר ימים בין ביידן לנשיא לשעבר, דונאלד טראמפ, רבים מהבוחרים הדמוקרטים הביעו דאגה לגבי יכולתו לשמור על קצב העבודה המתיש במשך 4.5 השנים הבאות, וחלקם קראו לו לפרוש.

אתמול, ביידן אירח את חגיגות יום העצמאות השנתיות בבית הלבן, שכללו בין היתר ברביקיו עבור אלפי חיילים ומשפחותיהם. 

ביידן פתח את דבריו בקריאה עוצמתית "יום עצמאות שמח!". הנשיא לא עשה טעויות משמעותיות בעת נאומו, אך בשלב מסוים חרג מהטקסט והתייחס לבית קברות שטראמפ סירב לבקר בו בזמן כהונתו. "דרך אגב, אתם יודעים, הייתי בבית הקברות של מלחמת העולם הראשונה בצרפת. זה שהנשיא לשעבר לא רצה לבקר...", אמר ביידן, אשר קולו נחלש ודבריו נקטעו.

ביידן בחגיגות יום העצמאות האמריקני, צילום: AP

בזמן שביידן התערבב והצטלם עם האורחים, מישהו קרא לו "תמשיך להילחם". הנשיא השיב: "אתם הבנתם אותי, חבר'ה. אני לא הולך לשום מקום", כשהוא חוזר על הבטחתו להמשיך במרוץ.

תורמים מתכוונים לגייס 100 מיליון דולר לתמיכה במועמד חלופי

לאחרונה, אביגייל דיסני, נכדתו של וולט דיסני ומי שהייתה תורמת גדולה למפלגה הדמוקרטית, הצטרפה לקריאות  ואמרה לרשת CNBC שהיא תפסיק את תרומותיה למפלגה עד שביידן יפרוש מהמרוץ לנשיאות. 

קמלה האריס, צילום: רויטרס

קבוצה של תומכים פועלת לגייס עד 100 מיליון דולר לקרן נאמנות שנקראת Next Generation PAC, שתשמש לתמיכה במועמד חלופי. אם מר ביידן לא יפרוש, הכסף יכול לשמש לעזרה למועמדים אחרים במפלגה הדמוקרטית, כך לפי מקורות המקורבים לתורמים.

תומכי מועמדים פוטנציאליים כמו סגנית הנשיא קמלה האריס פועלים למקם את המועמד המועדף עליהם. תורמים אחרים מאיימים להפסיק את תרומותיהם לא רק לביידן אלא גם לקבוצות דמוקרטיות אחרות אם ביידן לא יפרוש.

 תומכים כספיים מפצירים בבעלי תפקידים נבחרים בכל הרמות ללחוץ בפומבי על מר ביידן לפרוש, תוך הבטחת תמיכה באלו שיעשו זאת. תורמים גדולים כמו ריד הייסטינגס פרסמו קריאות פומביות למר ביידן לפרוש.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר