"אני רק צריך לישון יותר": ביידן הודיע בשיחות סגורות כי הוא מתכוון להמשיך בריצה לנשיאות

בפגישה עם צוות הקמפיין שלו אמש, ניסה הנשיא להפגין ביטחון ונחישות. "אף אחד לא דוחף אותי החוצה, אני לא עוזב" • על פי הדיווחים, ביידן אמר בפגישתו עם המושלים שהוא צריך לצמצם את הגעתו לאירועים שמתקיימים אחרי השעה 20:00 בערב

ביידן צרוד ומגמגם במהלך העימות הנשיאותי הראשון || רויטרס

מקורבים לנשיא ביידן מדווחים היום (חמישי) לניו יורק טיימס כי ביידן מודע היטב לכך שעתיד מועמדותו לנשיאות עומד על כף המאזניים, ושהימים הקרובים עשויים להיות מכריעים עבורו.

בשיחות פרטיות עם בעלי בריתו, הביע ביידן מחויבות עמוקה להמשיך במאבק על בחירתו מחדש, אך במקביל הכיר בכך שכדאיותו כמועמד מוטלת בספק. בפגישה עם צוות הקמפיין שלו אמש, ניסה הנשיא להפגין ביטחון ונחישות. "אף אחד לא דוחף אותי החוצה", הצהיר ביידן, "אני לא עוזב". סגנית הנשיא, קמאלה האריס, הביעה תמיכה מלאה ואמרה: "לא נסוג. נלך בעקבות הנשיא שלנו. נילחם וננצח".

תומכת, סגנית הנשיא האריס והנשיא ביידן, צילום: רויטרס

על פי גורמים אמריקנים, ביידן אמר בפגישתו עם מושלים בארה"ב שהוא זקוק ליותר שעות שינה ולצמצם את הגעתו לאירועים שמתקיימים אחרי השעה 20:00 בערב. לאחר העימות הלילי מול טראמפ טען ביידן כי הוא הגיע שחוק לעימות בעקבות נסיעות רבות ברחבי העולם. "לא הקשבתי לצוות שלי, וחזרתי וכמעט נרדמתי על הבמה".

להימנע מאירועים מאוחרים, הנשיא ביידן, צילום: רויטרס

למרות ההצהרות האופטימיות, מקורבים לנשיא מדווחים כי הוא מבין שהופעותיו הקרובות הן קריטיות. ראיון מתוכנן עם ג'ורג' סטפנופולוס ב-ABC ועצרות קמפיין בפנסילבניה וויסקונסין נתפסים כהזדמנויות אחרונות להוכיח את כשירותו. "הוא יודע שאם יש לו עוד שני אירועים כאלה, אנחנו במקום אחר עד סוף סוף השבוע," אמר אחד המקורבים, בהתייחסו לתפקוד של ביידן בעימות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר