אחרי ניסיון ההתנקשות בטראמפ: ראש השירות החשאי התפטרה

"אני לוקחת אחריות מלאה על מחדל האבטחה", כתבה קימברלי צ'אטל לעובדים באימייל, "לאור האירועים האחרונים, בלב כבד קיבלתי את ההחלטה הקשה לפרוש מתפקידי" • רק אתמול היא כינתה את ניסיון ההתנקשות בנשיא לשעבר - "הכשל המבצעי המשמעותי ביותר" של סוכנות הביטחון מזה עשרות שנים • בעדות שנתנה בגבעת הקפיטול היא התמודדה עם שאלות נוקבות וקריאות להתפטרותה • אביו של היורה נצפה לראשונה מאז ניסיון ההתנקשות בפומבי: "תנו לנו את המרחב שלנו"

מנהלת השירות החשאי קימברלי צ'אטל בדברי הפתיחה שלה בפני ועדת הפיקוח של בית הנבחרים. צילום: AP

באימייל ששלחה לצוות העובדים, הודיעה היום (שלישי) מנהלת השירות החשאי קימברלי צ'אטל כי היא מתפטרת מתפקידה. ההחלטה מגיעה בעקבות ניסיון ההתנקשות בנשיא לשעבר דונלד טראמפ, שעורר ביקורת רבה על האופן שבו הסוכנות, שתפקידה להגן על הנשיאים הנוכחיים והקודמים בתפקיד, נכשלה בה.

ניסיון ההתנקשות בדונלנד טראמפ

צ'אטל, ששימשה כמנהלת השירות החשאי מאז אוגוסט 2022, עמדה בפני קריאות גוברות להתפטרותה ומספר חקירות שדרשו ממנה תשובות לגבי השאלה הגדולה - כיצד הצליח היורה להתקרב כל כך לטראמפ בעצרת הקמפיין בפנסילבניה. "אני לוקחת אחריות מלאה על מחדל האבטחה", כתבה לעובדים באימייל, "לאור האירועים האחרונים, בלב כבד קיבלתי את ההחלטה הקשה לפרוש מתפקידי".

כאמור, התפטרותו של צ'אטל מגיעה יום לאחר שהופיעה בפני ועדת הקונגרס בקפיטול, שם נדרשה להתייחס למחדל האבטחה הדרמטי. היא כינתה את ניסיון ההתנקשות בטראמפ: "הכשל המבצעי המשמעותי ביותר" של השירות החשאי מזה עשרות שנים, ואמרה שהיא לוקחת אחריות מלאה על ה"פגמים" באבטחה. היא הכעיסה את המחוקקים בכך שלא ענתה על שאלות ספציפיות על החקירה. כשהנציגה הרפובליקנית ננסי מייס הציעה לצ'אטל להתחיל לנסח את מכתב ההתפטרות שלה מחדר הדיונים, צ'אטל הגיבה - "לא, תודה".

במקביל, מת'יו קרוקס, אביו של היורה, נצפה אמש לראשונה מאז הירי ומותו של בנו בפומבי כשהוא יוצא מסופרמרקט בפנסילבניה. קרוקס אמר לעיתונאים שניגשו אליו בעת שהעמיס את המצרכים במכוניתו: "אנחנו נוציא הצהרה כשעורך הדין שלנו יגיד לנו לעשות זאת, עד אז אין תגובה. אנחנו רק מנסים לטפל בעצמנו, בבקשה תנו לנו את מרחב". 

דונלד טראמפ ותומס מתיו קרוקס, צילום: AP

כזכור, היורה התמקם במרחק של כ-10 מטרים, על גג של אחד הבניינים הסמוכים לעצרת. טראמפ נפגע באורח קל מרסיס באוזנו והוברח מהמקום. במהלך החקירה, שעדיין מתנהלת, התגלה כי המתנקש תומס מת'יו קרוקס הצליח להטיס רחפן זמן קצר לפני העצרת, שסיפק לו תצלומים אוויריים של מגרש הירידים שבו נאם טראמפ.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר