דיווח: ביידן שוקל אם להמשיך לרוץ

ה"ניו יורק טיימס": הנשיא אמר בשיחה עם מקורבו כי הוא אינו יודע אם יצליח להציל את מועמדותו אם לא ישכנע את הציבור בימים הקרובים בכשירותו • המקורב שיתף בדאגה: "הוא יודע שעוד שני אירועים כאלה (כמו העימות) עד סוף השבוע ונהיה במקום אחר" • נציג קמפיין ביידן ל-CNN: "הדיווח מסולף"

הנשיא ביידן במהלך העימות מול טראמפ. צילום: אי.אף.פי

הלחץ עבד? נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר לבעל ברית בכיר כי הוא יודע שכנראה לא יוכל להציל את מועמדותו אם לא ישכנע את הציבור בימים הקרובים בכך שהוא כשיר לתפקיד, כך מדווח ה"ניו יורק טיימס". דובר הבית הלבן אנדרו בייטס הכחיש את הדיווח: "הטענה הזו שקרית לחלוטין".

לדברי המקורב, הנשיא עדיין מושקע עמוק במרוץ, אבל גם מבין שכמה מהופעותיו הבאות - כולל ראיון ביום שישי ב-ABC - חייבות לעבור בשלום. "הוא יודע שאם יהיו עוד שני אירועים כאלה, נהיה במקום אחר עד סוף השבוע", אמר המקורב, בהתייחסו למלמולי ביידן בעימות.

ביידן וטראמפ במהלך העימות בשישי לפנות בוקר, צילום: רויטרס

השיחה בין ביידן לבין המקורב היא האינדיקציה הראשונה שהנשיא תוהה ברצינות לגבי סיכויו להתאושש שמקבלת פומבי.

יועץ בכיר לביידן אמר כי הנשיא "מודע היטב לאתגר הפוליטי הניצב בפניו". ראשי הקמפיין עוקבים בדאגה גוברת אחרי הסקרים ומבינים שמספרים נמוכים עלולים להחמיר את המשבר. סקר של CBS היום מצא כי דונלד טראמפ מוביל על ביידן עם 50% תמיכה מול 48%, ובמדינות המפתח - אלה שיכריעו את גורל הבחירות - יש למועמד הרפובליקני יתרון של שלושה אחוזים.

נציג הקמפיין של ביידן הכחיש את הפרסום של ה"ניו יורק פוסט" ואמר לרשת CNN: "הדיווח מסולף. ביידן הוא המועמד הדמוקרטי". 

מכל מקום, גם הרשת קיבלה אישור להלך הרוח של הנשיא. "הימים הקרובים יהיו קריטיים עבור המשך המרוץ", אמר גורם המקורב לביידן. "הסקרים קורסים, זרם התרומות מידלדל, והראיונות נראים לא טוב. הוא לא מנותק", הוסיף.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר