העיתונאי הבכיר תומאס פרידמן שוב קורא לביידן לפרוש: "תלמד אותם איך לומר להתראות"

במאמר לעיתון ה"ניו יורק טיימס", המקורב לנשיא טען כי התרחיש ממנו טראמפ הכי חושש הוא פרישתו של ביידן • לדבריו, זהו מסע בחירות "שכת הטראמפ של המפלגה הרפובליקנית" בטוחה שתוכל לנצח בו

ביידן צרוד ומגמגם במהלך העימות הנשיאותי הראשון // רויטרס

תומאס פרידמן, העיתונאי היהודי הבכיר הנחשב למקורב לנשיא ביידן, כתב היום (רביעי) בעיתון "ניו יורק טיימס", טור נוסף הפונה אל הנשיא וקורא לו לפרוש: "תשאל את עצמך, מה האויב הכי גרוע שלך, דונלד טראמפ היה רוצה שתעשה?, ותעשה הפוך".

הנשיא ביידן בעימות מול טראמפ, צילום: רויטרס

"טראמפ משתוקק לאפשרות שביידן יישאר במרוץ לנשיאות כדי שיוכל להטיח בו מעכשיו ועד יום הבחירות במודעות טלוויזיה ורדיו בנות 15 שניות - ובממים ברשתות החברתיות - עם תגובותיו הבלתי קוהרנטיות שלובעימות האחרון. כשכל מודעה שואלת: האם זה האדם שאתם רוצים שיענה לטלפון ב-3 לפנות בוקר אם הרוסים או הסינים או האיראנים יתקפו אותנו?". 

לדברי פרידמן, זהו מסע בחירות "שכת הטראמפ של המפלגה הרפובליקנית" בוודאי בטוחה שתוכל לנצח בו. "אני חושד שחברי הכת ידעו כל הזמן שהסיבה היחידה שטראמפ הוביל בסקרים רבים היא שמצביעים פוטנציאליים רבים של ביידן לא היו מודאגים מאינפלציית המחירים; הם היו מודאגים מאינפלציית הגיל - של ביידן. ואם הרפובליקנים יוכלו להפוך את זה לנושא, הבחירות ייפלו לידיהם".

" אדם קטן בזמן גדול", טראמפ בעימות , צילום: GettyImages

"מה שטראמפ חושש ממנו ביותר כרגע הוא שביידן ילמד את המדינה איך לומר להתראות", כתב פרידמן. "הוא חושש שביידן ידגים את ההבדל בין מנהיג ומפלגה ששמים את המדינה בראש סדר העדיפויות לבין מנהיג ומפלגה ששמים את עצמם בראש, כלומר טראמפ והרפובליקנים, המאפשרים לו לרוץ, למרות שהם יודעים שכמה מיועציו לשעבר של טראמפ אומרים שהוא לא מתאים לתפקיד. למרות שהם יודעים שטראמפ ניסה להפוך את תוצאות הבחירות האחרונות, למרות שהם יודעים שטראמפ לא הציג שום תכנית אמיתית לעתיד המדינה מלבד 'נקמה' בכל מי שחצה אותו ואת תומכיו".

"כיצד יכול ביידן לעשות את מה שהכי טוב למדינה והכי גרוע לטראמפ - אדם קטן בזמן גדול שכל כך לא מוכן לומר להתראות שהוא אפילו לא מודה שהפסיד בבחירות 2020 בצורה הוגנת? לא על ידי מאמצים נואשים לגייס כמה תורמים מבוהלים לצדו כדי להחזיק מעמד עד נובמבר, בטענה שהיה לו רק לילה אחד גרוע בעימות. ולא על ידי אתגור המפלגה להדיח אותו. עליו להתעלות מעל כל המהומה ולהרים איתו את המפלגה". 

"זה יכלול הכרזה שהוא ישחרר את הצירים שהתחייבו להצביע עבור מועמדותו בוועידה הלאומית הדמוקרטית בשיקגו באוגוסט, ויעבוד עם המפלגה להקים תהליך מסודר מעכשיו ועד אז כדי שהדור הבא של מועמדים דמוקרטים יציגו את עמדותיהם לציבור, ושצירי הוועידה יבחרו מועמד חדש".

טראמפ וביידן, צילום: אי.פי

"ביידן יכול, אם ירצה, לתמוך בסגנית הנשיא קמלה האריס, או להישאר ניטרלי. אבל עליו להבהיר שהמועמדות חייבת להיקבע בתחרות פתוחה. במשך ששת השבועות שלפני הוועידה ובוועידה עצמה, כל אמריקה תקשיב בקשב רב כשהטובים ביותר מהדור הבא של הדמוקרטים יציגו חזון מלא תקווה למדינה. איזה ניגוד לוועידה רפובליקנית שהפלטפורמה היחידה שלה היא הגחמות של המנהיג האהוב שלהם. האם זה יהיה מבולגן? בוודאי. אבל כל אלטרנטיבה היא מבולגנת כעת".

"ביידן יכול להוסיף שברגע שתיבחר מועמדות דמוקרטית חלופית, הוא ישתמש בבמה הציבורית שלו - ובאמינות וההערכה שמחווה זו בוודאי תזכה לו מאמריקנים מכל הקשת הפוליטית - כדי להבטיח שהם ינצחו את טראמפ".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר