גם הוא איבד בו אמון? "אובמה מביע דאגה ממצב ביידן"

בוושינגטון פוסט, הנשיא לשעבר מודה שהמרוץ לנשיאות של מי שהיה סגנו נעשה מאתגר יותר אחרי ההופעה הכושלת בעימות • תיעוד מחודש יוני: אובמה לוקח את ביידן ביד ומוציא אותו מהבמה באירוע גיוס תרומות שבו היו השניים

אובמה וביידן באירוע התרמה בחודש יוני. צילום: רויטרס

הנשיא לשעבר ברק אובמה מודאג ממצבו של ג'ו ביידן, כך דווח הבוקר (רביעי) ב"וושינגטון פוסט". על פי הדיווח, אובמה התייחס בשיחות סגורות למצבו של הנשיא שהיה סגנו בעבר, ואמר כי המרוץ שלו לכהונה נוספת הפך למאתגר אף יותר אחרי הופעתו השברירית בעימות.

לפי גורמים המעורים בתוכן השיחות, בשיחות האלה אובמה מתבטא בצורה חריפה יותר מאשר בפומבי. לאחר העימות עצמו, התקשר אובמה לסגנו לשעבר כדי להביע את תמיכתו ואת עצתו.
בעיתון מזכירים כי אובמה הביע זה חודשים את חששותיו ממצב הדמוקרטים במרוץ ומהסיכויים לנצח בו.

בחודש דצמבר, במהלך ארוחה פרטית עם ביידן, הציע לו אובמה לחזק את המנגנון של הקמפיין שלו ולהנחית במטה מקבלי החלטות בכירים יותר. חודש אחרי, היועצים ג'ניפר או'מאלי ומייק דונילון עזבו את הבית הלבן לטובת המטה בווילמינגטון. או'מאלי הפכה ליו"ר הקמפיין, דונילון – לאסטרטג הראשי.

גייסו יחד עשרות מיליונים

מהקמפיין של ביידן נמסר כי הנשיא "אסיר תודה לנשיא אובמה על תמיכתו הבלתי מעורערת מראשית המרוץ".

ביוני סעדו ביידן ואובמה שוב וניהלו שיחה על מצב הקמפיין. אובמה, כך ה"פוסט", אמר כי טראמפ מרוויח מ"בייס" נאמן יותר ויותר, מערכת תקשורת שמרנית שמשמשת כתיבת תהודה, ומהקיטוב העמוק בחברה האמריקנית. (בתיעוד: אובמה עוזר לביידן לרדת מהבמה באירוע)

באותה השיחה הבטיח אובמה לסייע לביידן עם הקמפיין. ואכן, אובמה הופיע עם ביידן בחודש שעבר באירוע לגיוס תרומות בלוס אנג'לס, שבו התעשר הקמפיין הדמוקרטי 30 מיליון דולרים. מוקדם יותר, באפריל, אובמה הופיע בגיוס תרומות בניו יורק, שבו התמלא הארנק הדמוקרטי ב-26 מיליון.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר