שפל חדש בסקרים לביידן: בכירים דמוקרטים מפעילים לחץ לפרישתו

שלושה רבעים מכלל המצביעים בארה"ב מחזיקים בדעה שלמפלגה הדמוקרטית יהיה סיכוי טוב יותר לנצח את הבחירות ללא ביידן • חבר בית הנבחרים מטעם מדינת טקסס, לויד דוג'ט, היה הראשון לצאת בפומבי נגד הנשיא: "חייב לקבל החלטה"

ביידן: "אני יודע שאני לא איש צעיר - אבל אני יודע להגיד את האמת"

שפל נוסף לנשיא ביידן אחרי העימות הכושל מול דונלד טראמפ: שלושה רבעים מכלל המצביעים בארה"ב מחזיקים בדעה שלמפלגה הדמוקרטית יהיה סיכוי טוב יותר לנצח את הבחירות בסוף השנה אם ג'ו ביידן יוחלף, כך עולה מסקר שערכה רשת CNN. 

לפי הסקר, 49% מהבוחרים בארה"ב מעדיפים את מועמד הרפובליקנים טראמפ, לעומת 43% בלבד שתומכים בנשיא המכהן ביידן. 

בעקבות הרושם הרע שהותיר הנשיא והסקרים המאכזבים, מספר הולך וגדל של בכירים במפלגה הדמוקרטית, מביעים דעתם בגלוי וקוראים לביידן לפרוש מהמרוץ.

טראמפ. יצא כשידו על העליונה, צילום: Getty Images via AFP

חבר בית הנבחרים מטעם מדינת טקסס, לויד דוג'ט, היה הראשון לצאת בפומבי נגד הנשיא: "לינדון ג'ונסון קיבל בנסיבות שונות מאוד החלטה כואבת לפרוש. הנשיא ביידן צריך לעשות את אותו הדבר".

"יש קבוצה גדולה והולכת של דמוקרטים בבית הנבחרים המודאגים לגבי מועמדותו של הנשיא", אמר ל-CNN חבר בית נבחרים מטעם הדמוקרטים שביקש שלא להזדהות: "אנחנו מודאגים מאוד מהיכולת שלו לנצח. הרצון הוא לאפשר לנשיא לקבל את ההחלטה לבדו, אבל אם זה לא יקרה, נביע בקולניות את החששות שלנו".

עם זאת, גם אישים דמוקרטים אחרים נמצאים לפי הסקר בפיגור מול טראמפ. כך, סגנית הנשיא, קמלה האריס מקבל 45% מהקולות, לעומת 47% שתומכים בטראמפ. מושל קליפורניה גאווין ניוסום  מקבל 43% לעומת 48% לטראמפ. שר התחבורה פיט באטיג'יג מקבל גם הוא 43% לעומת 47% לטראמפ.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר