במטרה לדכא את השמועות: הדמוקרטים שוקלים בחירה רשמית בביידן - כבר באמצע יולי

בסוכנות הידיעות "בלומברג" מדווחים כי הוועדה הדמוקרטית הלאומית שוקלת את הצעד כדי להבטיח את הופעתו של הנשיא בקפליות בנובמבר • על פי גורמים המעורים בפרטים, תאריך אפשרי למינוי הוא 21 ביולי

ביידן ורעיייתו בדרך לגיוס כספים לקמפיין בניו ג'רזי. צילום: אי.פי

דיווח ב"בלומברג": הוועדה הדמוקרטית הלאומית שוקלת להכריז רשמית על מועמדותו של ג'ו ביידן כבר באמצע יולי, במטרה להבטיח את הופעתו של הנשיא בקלפיות בנובמבר ובה בעת לדכא שמועות תוך-מפלגתיות על החלפתו בעקבות הופעתו הכושלת בעימות השבוע שעבר.

ביידן צרוד ומגמגם במהלך העימות הנשיאותי הראשון // רויטרס

על פי גורמים המעורים בפרטים שדיברו עם סוכנות הידיעות האמריקנית וביקשו להישאר בעילום שם, תאריך אפשרי למינויו של ביידן הוא 21 ביולי, כאשר ועדת האישורים של הוועידה תתכנס באופן וירטואלי.

עיתוי מושלם

הדמוקרטים כבר תכננו למנות את ביידן, בן ה-81, לפני הוועידה שלהם באוגוסט, כדי להבטיח את הופעתו בקלפי באוהיו, שם המועד האחרון לאישור מועמדים הוא 7 באוגוסט.

הוועדה תתכנס כדי לקבוע סופית את הנהלים לפני פתיחת ועידת המפלגה בשיקגו ב-19 באוגוסט. המהלך מבטיח את הופעתו בקלפיות המדינה. העיתוי, כך כותבים ב"בלומברג", גם מוצלח מבחינת הנשיא ומאפשר למפלגה להתאחד סביב המועמד שלה, במיוחד לאור הקריאות לבחור מועמד חדש אחרי הופעתו הכושלת בעימות בשבוע שעבר.

ביידן ורעייתו באיסט האמפטונס, אתמול, צילום: אי.פי

בימים שחלפו מאז העימות מול הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, בעלי בריתו של ביידן נקטו בטון מתריס ודחו בזעם קריאות לנשיא המבוגר ביותר בהיסטוריה של ארה"ב לסיים את מסע הבחירות שלו לכהונה נוספת.

נזכיר כי ביידן זכה בכ-99 אחוזים מהצירים המחויבים של מפלגתו במהלך ההתמודדות המקדימה ב-2024, מה שמעניק לו השפעה רבה על הממסד המפלגתי.

נציגיו של ביידן בילו את סוף השבוע האחרון בהגנה עליו בערוצי החדשות, בעוד הנשיא עסק בגיוס תרומות בניו יורק ובניו ג'רזי. מעורבותו של ביידן בממשל בוושינגטון, הנמשכת כחמישה עשורים, אפשרה לו לבסס קשרים עמוקים בכל רחבי המפלגה הדמוקרטית. עם זאת, אומרים ב"בלומברג", עוד לפני העימות, סקרים הראו כי מאמצי ביידן נתקלים בקשיים בשל חששות הבוחרים לגבי גילו ויכולתו לכהן ארבע שנים נוספות.

ביידן אחרי העימות מול טראמפ בשבוע שעבר, צילום: רויטרס

חשוב לציין כי למרות שביידן הוא המתמודד המוביל לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית, המינוי הרשמי חשוב מכמה סיבות.

במדינות מסוימות, כמו אוהיו למשל, יש תאריכי יעד מוקדמים להגשת מועמדות רשמית. ללא מינוי רשמי, ביידן עלול לא להופיע בקלפי במדינות אלו. בנוסף, מינוי מוקדם מעביר מסר של תמיכה מלאה מהמפלגה ועוזר להשתיק קולות מתנגדים או ספקולציות על מועמדים חלופיים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר