תמונה אחת, 100 אלף דולר: מאחורי טירוף המזכרות של דונלד טראמפ

הנשיא לשעבר הוא דמות שנויה במחלוקת, אך הציבור האמריקני מוכן לשלם סכומים מדהימים על פריטי אספנות חתומים שלו • ויש הרבה כאלו 

טראמפ בעימות עם הנשיא ביידן, השבוע. צילום: אי.אף.פי

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ ידע נקודות שפל בתמיכה הציבורית שלו, אך בתחום אחד נותר תמיד קילומטרים לפני יריביו בכל מרוץ, תחום פריטי האספנות. 

Embed from Getty Images

טראמפ, שמייצר ומוכר מרצ'נדייס ממותגים כמעט בלי סוף, הצליח להפוך לחביב האספנים, ומוצרים חתומים הנושאים את המוצג שלו יכולים להימכר בסכומים מדהימים. 

נורמן שארף, בעלים של חנות מזכרות מקוונות, מספר כי קנה בחודש פברואר זוג נעליים מסדרת "לעולם אל תיכנע" שנמכרה באתר האינטרנט של טראמפ, עם חתימתו של הנשיא לשעבר. נעלי הספורט המוזהבות עלו לו אז 9,000 דולרים. קיום הוא מקבל הצעות של 45,000 דולרים ויותר. 

"לטרמפ תמעד יהיה את פקטור המגניבות. הוא לא פוליטיקאי. ביידן פשוט לא מגניב כמוהו", מסביר סוחר המזכרות לעיתון השמרני "ניו יורק פוסט". 

Embed from Getty Images

אבל לא רק מוצרי מדף כמו נעליים נמכרים בסכומים מדהימים. תמונת המעצר של טראמפ, שצולמה לאחר מעצרו במדינת ניו יורק, הנמכרת עם חתימתו, נמכרה לאחרונה בסכום לא שפוי של מאה אלף דולרים. 

"מדובר בחתיכה מדהימה של היסטוריה אמריקנית", כתב הקונה ברשת. בקמפיין טראמפ טענו כי הצליחו לגייס שבעה מיליון דולרים כתוצאה ממכירת התמונות.  לצורך השוואה, תמונה דומה חתומה על ידי ביידן נמכרה ב-3,500 דולרים בלבד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר