״לא הרגשתי טוב״: ג׳יל ביידן חשפה מה אמר לה בעלה אחרי העימות

הגברת הראשונה של ארה"ב מתייצבת לצד הנשיא אחרי הופעתו המנומנמת בעימות עם טראמפ: ״כשג'ו נופל, הוא קם בחזרה, וזה מה שאנחנו עושים היום״ • מקורבים לביידן, בהם תומס פרידמן, מאמינים כי מוטב שיפרוש, לעומתם התבטא הנשיא לשעבר, אובמה: "עימותים גרועים קורים"

עימות ביידן טראמפ - סיכום // CNN

הגברת הראשונה של ארצות הברית, ג'יל ביידן, הגיבה לביקורת הקשה על הופעתו של בעלה, הנשיא ג'ו ביידן, בעימות האחרון מול יריבו הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. באירוע גיוס כספים בניו יורק, אמרה ביידן: "כשג'ו נופל, הוא קם בחזרה, וזה מה שאנחנו עושים היום". הופעתו של ביידן בעימות ביום חמישי האחרון עוררה דאגה בקרב תומכיו. הנשיא נראה מגמגם ומאבד את חוט המחשבה במהלך 90 הדקות של העימות. למרות זאת, ג'יל ביידן נראתה בלתי מוטרדת מהביקורת.

נשיא ארה"ב ורעייתו, ג'יל, צילום: אי.אף.פי

לפי דיווח ב״וושינגטון פוסט״, הגברת הראשונה סיפרה לתומכים באירוע גיוס כספים: ״ג'ו אמר לי אחרי העימות, 'את יודעת, ג'יל, אני לא יודע מה קרה. לא הרגשתי כל כך טוב'. אמרתי לו, 'תראה, ג'ו, אנחנו לא ניתן ל-90 דקות להגדיר את ארבע השנים שבהן היית נשיא'״.

בינתיים, העיתונאים ג'ו סקרבורו מ-MSNBC ותומס פרידמן מ"הניו יורק טיימס", שניהם תומכים ותיקים של ביידן, קראו לו לפרוש מהמרוץ. גם מאמר המערכת של ה"ניו יורק טיימס" הוקדש במלואו לעימות וקרא לביידן שלא להתמודד שוב. לעומתם, דמוקרטים בכירים כמו חבר הקונגרס ג'יימס קליבורן, והנשיא לשעבר ברק אובמה הביעו תמיכה מובהקת בנשיא המכהן.

״עימותים גרועים קורים״, כתב אובמה בחשבון ה-X שלו. ״תאמינו לי, אני יודע. אבל הבחירות האלה הן בחירה בין מי שנלחם עבור אנשים רגילים כל חייו, לבין מי שאכפת לו רק מעצמו. בין אדם שאומר את האמת, יודע מה נכון ומה לא - וייתן את זה ישירות לעם האמריקני - לבין מי שמשקר לטובתו. ליל אמש לא שינה את זה, וזו הסיבה שכל כך הרבה עומד על כף המאזניים בנובמבר", הוסיף אובמה, שביידן היה סגנו.

בעצרת ענק אתמול בצפון קרוליינה הודה הנשיא ביידן בקשייו. ״אני לא הולך בקלות כמו פעם, לא מדבר כמו פעם, ולא מתעמת כמו פעם״, אך הוסיף בביטחון - ״אני יודע איך לעשות את העבודה הזו״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר