מאמר מערכת הניו יורק טיימס קורא לביידן לפרוש: ״השירות הכי טוב למדינה״

לאור הופעתו החלשה של ביידן בעימות הפומבי' במאמר מערכת של העיתון נכתב כי לא ניתן לצפות מהבוחרים להתעלם מכך שביידן הוא "אינו האיש שהיה לפני ארבע שנים" • "הנשיא נראה כצל של עובד ציבור מצוין, השירות הציבורי הגדול ביותר שיעשה הוא להכריז שלא יתמודד"

כותרת של מאמר המערכת בניו יורק טיימס. צילום: צילום מסך

הניו יורק טיימס פרסם מאמר מערכת שכותרתו "על מנת לשרת את ארצו, הנשיא ביידן צריך לפרוש מהמירוץ". הדברים נכתבו לאור הופעתו החלשה של ביידן בעימות הפומבי שהתקיים אתמול, לקראת הבחירות לנשיאות ארה"ב שייערכו בנובמבר.

ביידן צרוד ומגמגם במהלך העימות הנשיאותי הראשון // רויטרס

במאמר המערכת נטען, בין היתר, שביצועיו החלשים בעימות האחרון מול דונלד טראמפ חשפו מגבלות גופניות וקוגניטיביות, והודגש שגילו המתקדם מהווה סיכון משמעותי למפלגה הדמוקרטית.

ביידן הוא לא הבחירה הנכונה

"הנשיא ביידן תיאר שוב ושוב, ובצדק, את הסיכונים בבחירות לנשיאות בנובמבר הקרוב והכריז כי מדובר בעתיד הדמוקרטיה האמריקנית," נכתב בפתח המאמר. "דונלד טראמפ, דמות הפכפכה שאינה ראויה לאמון הציבור, הוכיח את עצמו כסכנה משמעותית לדמוקרטיה זו".

עימות טראמפ ביידן, אמש, צילום: רויטרס

למרות הסכנה שטראמפ מהווה לדמוקרטיה בארה"ב, המאמר מדגיש כי ביידן אינו המועמד המתאים להתמודד מול הנשיא לשעבר. "הנשיא הופיע כצל של משרת ציבור דגול. הוא התקשה להסביר מה יעשה בקדנציה שנייה, התקשה להגיב לפרובוקציות של טראמפ, התקשה להעמיד את טראמפ על שקריו, כישלונותיו ותוכניותיו המצמררות. יותר מפעם אחת, הוא התקשה להגיע לסוף המשפט".

"כרגע, הנשיא מעורב בהימור מסוכן. יש מנהיגים דמוקרטים מוכשרים שאפשר להציג כחלופות משכנעות ואנרגטיות. אין סיבה שהמפלגה תסכן את היציבות והביטחון של המדינה על ידי אילוץ הבוחרים לבחור בין החסרונות של טראמפ לאלה של ביידן. מדובר בהימור גדול מדי".

קאבר של מגזין "טיים" אחרי העימות בין ביידן לטראמפ, צילום: ללא

המאמר קרא לביידן לבחור מועמד חדש והדגיש כי מדובר בצעד האחראי ביותר שהנשיא האמריקני יכול לעשות בשלב זה כדי להגן על הדמוקרטיה ולהבטיח את תבוסתו של טראמפ בבחירות הקרובות.

"אם המרוץ יסתכם בבחירה בין טראמפ לביידן, הנשיא המכהן יהיה הבחירה החד-משמעית של מערכת עיתון זו," נכתב ב"ניו יורק טיימס" בהדגשה כי "כזו היא מידת הסכנה שטראמפ מהווה".

הנשיא ג'ו ביידן, צילום: GettyImages

עם זאת, המאמר הדגיש כי "ארה"ב זקוקה ליריב חזק יותר למועמד הרפובליקני. הקריאה למועמד דמוקרטי חדש בשלב כה מאוחר היא החלטה שלא נעשית בקלות ראש, אך משקפת את היקף האתגר שמהווה טראמפ לערכים ולמוסדות של המדינה".

"ביידן לא מסוגל לכהונה נוספת"

"הדרך הטובה ביותר לדמוקרטים להביס מועמד המוגדר על ידי שקריו היא להתמודד בכנות עם הציבור האמריקני," סיכם מאמר המערכת. "יש להכיר בכך שביידן אינו יכול להמשיך במרוץ. זהו הסיכוי הטוב ביותר להגן על נשמת האומה - המטרה שמשכה את ביידן להתמודד לנשיאות ב-2019. וזהו השירות הטוב ביותר שביידן יכול לספק למדינה שאותה שירת באצילות במשך זמן כה רב".

ביידן: "אני יודע שאני לא איש צעיר - אבל אני יודע להגיד את האמת" // רויטרס

גם ב"וול סטריט ג'ורנל" ביקרו את הופעתו של הנשיא ביידן בעימות מול טראמפ. "הופעתו המהוססת והמגומגמת של ביידן חשפה בבירור שהוא אינו מסוגל לכהן ארבע שנים נוספות. לטובת המדינה, ואפילו יותר מאשר לטובת מפלגתם, על הדמוקרטים לשקול ברצינות את החלפתו.

"זו עמדה פטריוטית," נכתב בעיתון. "דמוקרטים רבים הביעו דעה דומה בשיחות פרטיות, וחלקם אף בפומבי. ביידן איבד את העימות כבר בעשר הדקות הראשונות - הוא התקשה לדבר בבהירות, קולו היה חלש, ולעתים לא הצליח להשלים משפט ברור. מבטו הריק בזמן שדונלד טראמפ דיבר העיד על אדם המתקשה להיזכר במסרים שהוכנו לו במשך שבועות, אך שכבר אין לו את היכולת לשלוף אותם".

ביידן בסיום העימות, צילום: אי.אף.פי

גם ג'ו סקרבורו, תומך ידוע של הנשיא המכהן ומנחה תוכנית חדשות בוקר מרכזית ב-MSNBC, הביע ביקורת על ההופעה.

"אני אוהב את ג'ו ביידן", פתח סקרבורו באולפן הביתי שלו במיין. "אני חושב שהנשיאות שלו הייתה הצלחה מוחלטת. אבל. הוא בילה חלק גדול מהערב כשפיו פעור ועיניו מתרוצצות מצד לצד. הוא לא הצליח לבדוק עובדתית שום דבר שדונלד טראמפ אמר. הוא פספס הזדמנות אחר הזדמנות ועכשיו על המצביעים הדמוקרטים להחליט אם האיש הזה, שאנחנו מכירים ואוהבים, מסוגל להתמודד לנשיאות ארה"ב".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר