ארה״ב מתעוררת לבוקר שאחרי העימות: ״ביידן לא מתכוון לפרוש״

כתבת הבית הלבן של CNN: ״יועץ בכיר אומר לי שביידן אינו מתכוון לפרוש, והוא נערך לעימות השני בספטמבר״ • המועמד העצמאי רוברט קנדי ג'וניור: "נראה שביידן אינו האדם שמקבל את ההחלטות בבית הלבן״

הנשיא ביידן במהלך העימות מול טראמפ, אמש. צילום: AFP

הופעתו החלשה של נשיא ארה״ב ג׳ו ביידן בעימות מול הנשיא לשעבר דונלד טראמפ עוררה דאגה במפלגה הדמוקרטית וקריאות חד משמעיות להחליף את ביידן במועמד אחר שיתחרה מול טראמפ בבחירות בנובמבר.

עימות ביידן טראמפ - סיכום // CNN

כתבת הבית הלבן של רשת CNN קיילה טאושה ציטטה בצהריים (שישי) יועץ של הנשיא הטוען כי ביידן לא מתכוון לפרוש מהמירוץ לנשיאות גם אחרי העימות מול טראמפ, ולדברי היועץ ביידן אף מתכוון להופיע בעימות השני שייערך בספטמבר.

רוברט קנדי ג'וניור שרץ לנשיאות כמועמד עצמאי הביע חששות לגבי כשירותו של הנשיא ביידן לכהונה שנייה בבית הלבן. בראיון ל"פוקס" אמר קנדי: "נראה שהוא (ביידן) אינו האדם שמקבל את ההחלטות בבית הלבן. אני חושש שהממשל שלנו מנוהל על ידי אנשים אנונימיים, וזה מפחיד״.

לדברי קנדי, "כל המחזה הזה היה סיפור עצוב לדמוקרטיה. יש לנו 341 מיליון אנשים במדינה הזו, ושתי המפלגות הפוליטיות העמידו שני גברים שהתקוטטו על דברים לא רלוונטיים, מבלי לספר לנו איך הם מתכוונים לעזור לילדינו לרכוש בתים״.

קנדי הדגיש את חשיבות הנושאים הכלכליים שלא עלו בעימות, במיוחד משבר הדיור והאינפלציה. הוא ציין כי זהו הדור הראשון בהיסטוריה האמריקנית שמצבו יהיה גרוע משל הוריו.

רוברט פ. קנדי ג'וניור (ארכיון), צילום: רויטרס

בתקשורת האמריקנית נשמעו קולות רבים הקוראים לביידן לפרוש מהמירוץ לנשיאות. ג'ון קינג מ-CNN דיווח על "פאניקה אגרסיבית מאוד במפלגה הדמוקרטית" שהחלה דקות ספורות לאחר תחילת העימות.

תומאס פרידמן, העיתונאי היהודי הבכיר הנחשב למקורב לנשיא ביידן, כתב בעיתון הניו יורק טיימס על תחושותיו לאחר שצפה בעימות בין הנשיא ביידן לנשיא לשעבר טראמפ, וקרא לביידן לפרוש.

תומאס פרידמן וביידן, צילום: AP,Getty images

"ראיתי את העימות בין ביידן לטראמפ לבד בחדר במלון בליסבון, וזה גרם לבכות", כתב פרידמן. "אני לא זוכר רגע כואב יותר בפוליטיקה האמריקנית, ובדיוק בגלל מה שזה חשף: ג'ו ביידן, אדם טוב ונשיא טוב, אין לו סיבה לרוץ לכהונה שניה. ודונלד טראמפ, אדם זדוני ונשיא מזלזל, לא למד ושכח הכל. הוא עדיין אותו צינון של שקרים שהיה תמיד, אובססיבי עם הנפצותיו — לא קרוב בכלל למה שצריך כדי שאמריקה תוביל במאה ה-21".

פרידמן מוסיף: " משפחתו של ביידן וצוותו הפוליטי חייבים להתכנס במהירות לשיחות קשות ביותר עם הנשיא, שיחה של אהבה, בהירות והחלטיות. כדי לתת לאמריקה את הסיכוי הטוב ביותר למנוע את האיום של טראמפ בנובמבר, הנשיא חייב לצאת ולהכריז שהוא לא יתמודד לנשיאות".

סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס (ארכיון), צילום: איי.אף.פי

פרידמן גם שידר מסר לסגניתו של ביידן: "אם הסגנית קמלה האריס רוצה להתחרות, היא צריכה לעשות זאת. אך המצביעים ראויים לתהליך פתוח בחיפוש אחר מועמד דמוקרטי לנשיאות שיכול לאגד לא רק את המפלגה אלא את המדינה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר