תומאס פרידמן: "ביידן הוא חבר, אבל הוא חייב לפרוש מהמירוץ"

פרידמן, העיתונאי שנחשב למקורב לנשיא ארה"ב כתב בטור מיוחד: "צפיתי בעימות, זה הוביל אותי לבכות" • פרידמן הוסיף: "משפחתו וצוותו של הנשיא צריכים להתיישב איתו לשיחה קשה, ועליהם לומר לו כי הוא צריך לפרוש מהמירוץ"

טראמפ: ״חמאס לא היה פולש לישראל אם אני הייתי נשיא. יודעים למה? כי אני גרמתי לאיראן להתייבש כלכלית״. ביידן הגיב: ״מעולם לא שמעתי כל כך הרבה שטויות״.

תומאס פרידמן, העיתונאי היהודי הבכיר הנחשב למקורב לנשיא ביידן, כתב היום (שישי) בעיתון "ניו יורק טיימס" על תחושותיו לאחר שצפה בעימות אשר התרחש הלילה (שעון ישראל) בין הנשיא ביידן לנשיא לשעבר דונלד טראמפ.

תומאס פרידמן וביידן, צילום: AP,Getty images

ראיתי את העימות בין ביידן לטראמפ לבד בחדר במלון בליסבון, וזה גם לי לבכות", כותב פרידמן. "אני לא זוכר רגע כואב יותר בפוליטיקה האמריקנית, ובדיוק בגלל מה שזה חשף: ג'ו ביידן, אדם טוב ונשיא טוב, אין לו סיבה לרוץ לכהונה שנייה. ודונלד טראמפ, אדם זדוני ונשיא מזלזל, לא למד דבר ושכח הכל. הוא עדיין אותו צינור של שקרים שהיה תמיד, אובססיבי עם הצהרותיו — לא קרוב בכלל למה שצריך כדי שאמריקה תוביל במאה ה-21".

הנשיא ביידן בעימות מול טראמפ, הלילה, צילום: אי.פי

פרידמן מוסיף: "משפחתו של ביידן וצוותו הפוליטי חייבים להתכנס במהירות לשיחות הקשות ביותר עם הנשיא, שיחה של אהבה, בהירות והחלטיות. כדי לתת לאמריקה את הסיכוי הטוב ביותר למנוע את האיום של טראמפ בנובמבר, הנשיא חייב לצאת ולהכריז שהוא לא יתמודד לנשיאות ומשחרר את כל הנציגים שלו לוועידה הלאומית הדמוקרטית".

סגנית הנשיא האריס והנשיא ביידן, צילום: רויטרס

פרידמן גם שיגר מסר לסגניתו של ביידן: "אם הסגנית קמלה האריס רוצה להתחרות, היא צריכה. אך המצביעים ראויים לתהליך פתוח בחיפוש אחר מועמד דמוקרטי לנשיאות שיכול לאחד לא רק את המפלגה אלא את המדינה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר