סקר CNN: טראמפ ניצח בעימות בפער גדול

פאניקה נרשמה בקרב בכירי המפלגה הדמוקרטית בשל הופעתו של הנשיא ביידן בעימות מול טראמפ • הרפובליקנים חגגו: "רק אחד מהאישים שעל הבמה הערב כשיר ומסוגל להיבחר לנשיא בשנת 2024" • ניקי היילי: "זיכרו מה שאמרתי, ביידן לא יהיה המועמד הדמוקרטי לנשיאות"

ג'ו ביידן במהלך העימות הנשיאותי הראשון. צילום: איי.אף.פי

רשת החדשות האמריקנית CNN פרסמה הבוקר (שישי) סקר לפיו הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, ניצח את הנשיא המכהן, ג'ו ביידן, בעימות שהתרחש הלילה במדינת ג'ורג'יה ב-67 אחוזים .

על פי הסקר, 81% מהמצביעים הרשומים שצפו בעימות אמרו כי הוא לא ישפיע על בחירתם. עוד 14% אמרו כי "העימות גרם להם לחשוב מחדש, אך לא שינה את דעתם". 5% נוספים אמרו כי העימות שינה את דעתם. חלקם של אלה ששינו את דעתם התפזר פחות או יותר שווה בין תומכי ביידן לבין תומכי טראמפ.

ביידן צרוד ומגמגם במהלך העימות הנשיאותי הראשון // צילום: רויטרס

בה בעת, אם בתחילת העימות ל-37% מהמשתתפים בסקר הייתה הערכה חיובית כלפי ביידן, בתום העימות שיעורם ירד ל-31%. מנגד, שיעור בעלי ההערכה החיובית כלפי טראמפ עלה מ-40% לפני העימות ל-43% בעקבותיו.

התנהלותו של נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, במהלך העימות הנשיאותי הראשון לבחירות לנשיאות של שנת 2024 עוררה בהלה במפלגתו. 

הקושי של הנשיא לענות על השאלות, במיוחד בתחילת העימות, הגמגום והצרידות שלו, גרמו לרבים במפלגה לפקפק בכשירותו לשבת בבית הלבן עוד ארבע שנים. 

ביידן הגיב לתוצאות העימות ואמר: "אני חושב שההופעה שלי הייתה טובה". כאשר נשאל על הקריאות לצאת מהמרוץ, בחר הנשיא לתקוף את טראמפ. "לא, קשה להתווכח עם שקרן. ב'ניו יורק טיימס' חישבו ומצאו שהוא שיקר 26 פעמים, שקרים גדולים". כאשר נשאל אם הוא חולה, אמר ביידן כי יש לו כאבי גרון.

העימות הנשיאותי, הלילה, צילום: GettyImages

ג'ון קינג, פרשן רשת CNN סיפר: "יש פאניקה עמוקה בקרב הדמוקרטים, ומתנהלות שיחות בין מנהיגים, אסטרטגים והתורמים מה לעשות. טראמפ סירב לענות על כמה שאלות קרדינליות וזה יירשם, אבל הדברים התפתחו מ'אל אלוהים' ל'מה אנחנו עושים' עם זה כעת".

מגישת CNN, קייסי האנט, ציטטה דמוקרטים בכירים נחרדים מההופעה וקוראים למושל קליפורניה גווין ניוסם (56) או למושלת מישיגן גרטשן ויטמר (53) לשקול להחליף את ביידן. "אחד הדמוקרטים אמר: לו הייתי גווין או גרטשן, הייתי עושה כעת טלפונים. אחרת אנחנו גמורים", ציטטה האנט.

ביידן גמגם, אבל סיפק תובנות. "אני עומד מול עבריין מורשע", צילום: אי.פי.אי

באתרי החדשות המובילים בארה"ב הייתה הסכמה גורפת: על אף שטראמפ הירבה לשקר, הביצועים של ביידן היו חלשים. ב"ניו יורק טיימס" כתבו בכותרת הראשית: "ביידן מתקשה בעוד טראמפ מתרברב בעימות יצרי". ב"וול סטריט ג'ורנל" הכריזו: "ביידן נתן הופעה לא יציבה בעימות עם טראמפ". ב"וושינגטון פוסט" כתבו: "ביידן מתקשה, טראמפ חומק משאלות". ב-USA Today הכותרת הראשית היא "פאניקה דמוקרטית".

ב"לוס אנג'לס טיימס" בחרו בכותרת: "ביידן נתקע מול ההתקפות החריפות של טראמפ". ב"פוקס ניוז" דיווחו כי "ביידן נקרע לגזרים בגלל הופעה 'זקנה' וקול 'חלש' במהלך הדיבייט הנשיאותי הראשון". 

במפלגה הרפובליקנית חגגו את תוצאות העימות. יו״ר בית הנבחרים מייק ג׳ונסון, מיהר לכתוב ברשת החברתית אקס: "יש אמת אובייקטיבית שאי אפשר להתכחש לה: רק אחד מהגברים שעל הבמה הערב כשיר ומסוגל להיבחר לנשיא בשנת 2024".

מנהלי הקמפיין של טראמפ, סוזי ויילס וכריס לצ'וויטה, הכריזו על ניצחון עוד לפני תום העימות.
"הלילה הנשיא טראמפ הציג את ביצועי העימות והניצחון הגדולים בהיסטוריה לקהל המצביעים הגדול בהיסטוריה", אמרו ויילס ולצ'וויטה בהודעה לעיתונות.

הם הוסיפו כי, "ג'ו ביידן מצד שני הראה בדיוק למה מגיע לו להיות מפוטר. למרות שלקח חופשה בת שבוע בקמפ דיוויד כדי להתכונן לדיון, ביידן לא הצליח להגן על הרקורד האסוני שלו בכלכלה ובגבול".

העימות הנשיאותי הראשון, הלילה, צילום: GettyImages

שגרירת ארה״ב לאו״ם לשעבר, ניקי היילי, שרצה מול טראמפ הוסיפה כי ״תזכרו את המילים שלי - ביידן לא יהיה מועמד הדמוקרטים לנשיאות״.

בתוך כך, המועמד העצמאי לנשיאות רוברט קנדי ​​ג'וניור ביקר את שני המועמדים בעימות, שלא זכה לקחת בו חלק. לדבריו, שניהם הגדילו את החוב הלאומי והדבר מהווה "בעיה קיומית"..

קמפיין ביידן ניסה למזער נזקים

הקמפיין של ביידן יצא לאחר העימות בשורה של ציוצים, במה שנראה כניסיון לתקן את הרושם. סגנית הנשיא קמאלה האריס התראיינה ברשת MSNBC ואמרה בין השאר: "ג'ו ביידן רצה עימות מבוסס עובדות ואמת. דונלד טראמפ (מנגד) הוא אדם שיקדם שקרים ויסיט את תשומת הלב מהנזק שהוא יצר וממשיך ליצור למדינתנו. ג'ו ביידן יצר 15 מיליון משרות, לרבות 800 אלף בתחום הייצור. קבענו תקרה של 35 דולר בחודש לאינסולין עבור מבוגרים. התמודדנו עם חברות פארמה גדולות כדי שאפשר יהיה להשיג מחירים טובים יותר במדיקייר (בביטוח הבריאות). אלה נושאים מהותיים שחשובים לאמריקנים. ג'ו ביידן נלחם למען האומה האמריקנית. דונלד טראמפ נלחם למען עצמו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר