פנים אל פנים: הלילה - העימות הנשיאותי הראשון בין ביידן לטראמפ

ללא קהל, בלי פרומפטרים ובמשך 90 דקות - לקראת העימות הראשון של בחירות לנשיאות ארה"ב • כלקח מהעימות הקודם בין השניים, המיקרופונים יכובו כשיסתיים תורם • הנשיא הדמוקרטי ויריבו הרפובליקני ייפגשו לעימות בחירות ראשון • "ישראל היום" יעביר את העימות בשידור ישיר החל מ-03:30

העימות הראשון בין ביידן לטראמפ. צילום: ללא

ג'ו ביידן ודונלד טראמפ ייפגשו הלילה (03:30 שעון ישראל) לעימות ראשון לקראת הבחירות לנשיאות. השניים צמודים בסקרים ומספר המתלבטים גדול, ולכן בארה"ב מייחסים לעימות שיהיה הלילה השפעה גדולה על המשך המירוץ.

טראמפ וביידן בעימות ביניהם ב-2020 // צילום: רויטרס

למרות שהסקרים מלמדים שרוב האמריקנים היו מעוניינים במועמדים אחרים, העימות מעורר עניין רב בארה"ב וגם בישראל. הקרב בין השניים הוא שחזור של בחירות 2020. העימות יתקיים באטלנטה, ישודר ברשת CNN ויימשך 90 דקות. ביידן וטראמפ לא יורשו להביא עימם לבמה אביזרים או הערות שנכתבו מראש, אך המועמדים יקבלו עט, בלוק נייר ובקבוק מים. את העימות ינחו ג'ייק טאפר ודנה באש.

בזמן העימות לא יהיה קהל באולפן, והמיקרופונים של המועמדים יושתקו וייפתחו רק כאשר תינתן להם רשות הדיבור. לאחר הצגת שאלה על ידי המנחים, כל מועמד יקבל שתי דקות כדי להשיב לשאלה, ודקה נוספת כדי להגיב על תשובת המועמד האחר. חמש שניות לפני סיום זמן התשובה יהבהבו אורות אדומים ובחלוף הזמן יידלק אור אדום קבוע.

ביידן, טראמפ (ארכיון), צילום: אי.פי

CNN לא חשפה את נושאי העימות, ואינה מתכוונת לבדוק עובדות בהצהרות המועמדים בזמן אמת. בנוסף, לביידן ולטראמפ לא יהיו טלפרומפטרים והם לא יוכלו להביא פתקים כתובים מראש לבמה. לא תתאפשר התייעצות עם צוות הקמפיין במהלך שתי הפסקות פרסומות.

באופן מסורתי המועמדים של שתי המפלגות הגדולות בארה"ב נפגשים לסדרה של שלושה עימותים, בישורת האחרונה של קמפיין הבחירות. בבחירות 2020, בגלל מגפת הקורונה, התקיימו רק שני עימותים בין טראמפ לביידן. גם השנה יתקיימו רק שני עימותים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר