סקר במדינות המפתח: סומכים על טראמפ יותר בשמירה על הדמוקרטיה

סקר מיוחד של ה"וושינגטון פוסט", שנערך בשש המדינות המתנדנדות, התמקד בקטגוריות של מצביעים שמסוגלים להכריע את הבחירות • 38% מ"המכריעים" סומכים יותר על טראמפ בשמירה על הדמוקרטיה, 29% - על ביידן • הסיבה משקפת את האחד השסעים הגדולים בחברה האמריקנית

הצבעה בבחירות האמצע בארה"ב (ארכיון). צילום: אי.אף.פי

בקרב רבים ממתנגדיו, נתפס דונלד טראמפ כאיום על הדמוקרטיה האמריקנית. גם הצוות של הנשיא המכהן ג'ו ביידן הדגיש במהלך הקמפיין את האירועים האלימים בגבעת הקפיטול בינואר 2021.

אולם סקר חדש של ה"וושינגטון פוסט" מגלה שבקרב כמה קהלי מפתח במדינות המתנדנדות, דווקא המועמד הרפובליקני לנשיאות נתפס כמי שיטפל טוב יותר באיומים על הדמוקרטיה.

מבט ל-2020: טראמפ וביידן בעימות האחרון ביניהם | רויטרס

בסקר, שערך העיתון יחד עם בית הספר למדעי המדינה באוניברסיטת ג'ורג' מייסון, נבדקו קהלים, שהוגדרו "המחליטים".

מי הם המחליטים? מצביעים שנופלים לאחת או יותר מהקטגוריות הבאות: הצביעו רק באחת בשני המרוצים האחרונים; בני 18 עד 25; רשומים להצבעה מאז 2022; לא מתכננים בוודאות להצביע בחמישה בנובמבר; או שינו את תמיכתם בין 2016 ל-2020. הקהלים האלה נבדקו בשש המדינות המתנדנדות, שצפויות להכריע את הבחירות: אריזונה, ג'ורג'יה, מישיגן, נבאדה, ויסקונסין ופנסילבניה.

תומך טראמפ דורש "לעצור את הרודנות", דטרויט, מישיגן, צילום: רויטרס

התשובה לשאלה מי יטפל באיומים על הדמוקרטיה בארה"ב צריכים להדאיג את הקמפיין הדמוקרטי. בקרב "המחליטים", 38% הצביעו על טראמפ, 29% על ביידן, ו-10% על שניהם במידה שווה. 23% לא סומכים על שני המועמדים.

המצב אינו שונה גם בקרב כלל המצביעים במדינות המפתח. 44% סומכים יותר על טראמפ, 33% על ביידן. 7% סומכים על שני במידה שווה, 16% לא סומכים על שניהם.

ביידן עם תומכיו בפילדלפיה, פנסילבניה. דימויו כשומר הדמוקרטיה לא תופס מספיק, צילום: אי.אף.פי

"אמריקנים רבים אינם רואים בביידן שומר הדמוקרטיה, ואלה חדשות רעות לקמפיין שלו", אמר ל"פוסט" פרופ' ג'סטין גסט, המלמד מדיניות וממשל באונ' ג'ורג' מייסון.

עד כמה חשובים האיומים על הדמוקרטיה למצביעים "המחליטים"? בקרב הנוטים לביידן, 78% אמרו כי הנושא חשוב ביותר. בקרב אלה הנוטים לטראמפ, 71% אמרו זאת.

מה הסיבה להבדלים? בשני המחנות מגדירים איום לדמוקרטיה בצורה שונה: בקמפיין טראמפ טוענים כי ממשל ביידן משתמש במערכת האכיפה נגדו וממשיכים לחתור תחת לגיטימיות הבחירות שבהן ניצח ביידן ב-2020, ואילו בצד הדמוקרטי מבליטים את אמירות טראמפ על נקמה באויביו באמצעות מערכת המשפט ואת אמירתו כי יהיה "דיקטטור רק ביום הראשון של כהונתו".

בכל אופן, שבעה מכל עשרה מצביעים, שעשויים להכריע את הבחירות במדינות המתנדנדות, מאמינים שטראמפ לא יקבל את התוצאות אם יפסיד. רק שליש אומרים זאת על ביידן. 47% סבורים שטראמפ ינסה למשול כדיקטטור. 15% אומרים זאת על ביידן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר