אנטי ישראלי מול המועמד המתון: קו השבר במפלגה הדמוקרטית מתבטא בפריימריז בניו יורק

יצא לדרך אחד המירוצים הדרמטיים במפלגה הדמוקרטית, ברקע מלחמת ישראל בחמאס • על אחד ממושביה של מדינת ניו יורק לבית הנבחרים בקונגרס האמריקני מתמודד חבר הקונגרס הנוכחי, ג'מאל באומן, שנחשב לאחד מחברי ה"סקווד" הפרוגרסיבית • מולו - המועמד המתון ג'ורג' לאטימר, מנכ"ל מחוז וסטצ'סטר • מסקר שפורסם על ידי קולג' אמרסון באמצע יוני, עולה כי לאטימר מוביל על באומן ב-17 אחוזים

'מאל באומן נואם במהלך אירוע קמפיין (ארכיון). צילום: EPA

הפריימריז הדמוקרטיים במחוז ה-16 של ניו יורק נפתחו אחר הצהריים (שלישי, שעון ישראל) והזניקו את אחד המירוצים הדרמטיים במפלגה הדמוקרטית, ברקע מלחמת ישראל בחמאס. על אחד ממושביה של מדינת ניו יורק לבית הנבחרים בקונגרס האמריקני מתמודדים חבר הקונגרס הנוכחי, ג'מאל באומן, שנחשב לאחד מחברי ה"סקווד" הפרוגרסיבית, מול המועמד המתון ג'ורג' לאטימר, מנכ"ל מחוז וסטצ'סטר (המאוכלס בחלקו הרב בקהילה יהודית). תוצאות ההצבעה יהיו מחר.

דרום קרוליינה: ההצבעה בפריימריז הרפובליקניים (24.02.24) // רויטרס

באומן משתייך לאגף השמאל הפרוגרסיבי במפלגה הדמוקרטית וזוכה לרוח גבית מחברתו ל"סקווד", אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, שערכה חוגי בית על מנת לתמוך במועמדותו. מוקדם יותר הוא גם קיבל את תמיכתו של הסנאטור ברני סנדרס, הידוע בעמדותיו הפרוגרסיביות. מנגד, לאטימר קיבל את תמיכתה של מזכירת המדינה לשעבר, הילארי קלינטון.

ג'ורג' לאטימר (ארכיון), צילום: AP

לפי דיווחים ברשת AP, סכום כסף רב הושקע בקידום מועמדותו של לאטימר, בעיקר דרך שדולת אייפא"ק, לאחר הצהרותיו האנטי-ישראליות של באומן לפיהם ישראל מבצעת 'רצח עם' בעזה. באומן אף התנגד להצעת ההחלטה שעלתה בקונגרס על מנת לתמוך בישראל אחרי טבח חמאס בשבעה באוקטובר. לפי רישומי וועדת הבחירות הפדרלית, אייפא"ק הוציאה כ-15 מיליון דולר למען לאטימר, כך נטען בדיווח של רשת ABC. המימון נועד לרכישת מודעות פרסום נגד באומן, שמנגד תקף את אייפא"ק על ניסיוניותה לקדם את יריבו.

מסקר שפורסם על ידי קולג' אמרסון באמצע יוני, עולה כי לאטימר מוביל על באומן ב-17 אחוזים. ללא קשר לזהות המנצח, מושב המחוז צפוי להישאר בידי הדמוקרטים בשנת בחירות שתעצב את בית הנבחרים.

בכנס בחירות שנערך השבוע, אמר גמ'אל באומן תקף: "אנחנו נראה לאייפ"אק המזוי*נים את הכוח של דרום ברונקס. מה אני אמור לעשות? אתם באים אחריי, אחרי משפחתי, אחרי ילדיי, אני לא אמור להחזיר? אנחנו עומדים להראות מי אנחנו. אנחנו הולכים להראות להם מה זה".

במהלך עצרת פרו-פלשתינית שהתקיימה בנובמבר האחרון, פורסמו דיווחים ברשת לפיהם באומן טען כי ״ישראל משתמשת בתעמולה שהחלה עם המצור בעזה. אין עדיין הוכחות לתינוקות עם ראשים כרותים או לנשים שנאנסו. אבל הם ממשיכים להשתמש בתעמולה השקרית הזו".

בהמשך התנצל על דבריו, ולאתר 'פוליטיקו' אמר כי "מה שחמאס עשה בשבעה לאוקטובר זה פשע מלחמה והם חייבים לשחרר את כל החטופים". הוא עוד הדגיש כי הוא תמך בהחלטה שמגנה את השימוש באונס ובאלימות מינית שבוצעו על ידי חמאס.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר