במטרה להימנע ממאסר בארה"ב: מייסד ויקיליקס מסכים לעסקת טיעון עם ממשל ביידן

ג'וליאן אסאנג' הסכים להודות באשמתו בפרסום חומר מסווג של הממשל האמריקני • על פי תנאי ההסכם, תובעי משרד המשפטים יבקשו עונש על סך 52 חודשי מאסר

מייסד ויקיליקס, ג'וליאן אסנז'. צילום: איי.אף.פי

מייסד אתר ההדלפות ויקיליקס, ג'וליאן אסאנג' הסכים להודות באשמתו בפרסום חומר מסווג של הממשל האמריקני, זאת בתמורה להסדר טיעון עם משרד המשפטים בארצות הברית שיאפשר לו להימנע ממשפט, כך נודע הלילה (בין שני לשלישי).

ג'וליאן אסאנג, היום, צילום: רויטרס

על פי תנאי ההסכם, תובעי משרד המשפטים יבקשו עונש על סך 52 חודשי מאסר, תקופה השווה לזמן שריצה אסאנג' בכלא בלונדון בזמן שנלחם בהסגרתו לארצות הברית. כעת הסדר הטיעון יאפשר לאסנאג' לשוב לאוסטרליה, ארץ מולדתו. 

ג'וליאן אסאנג (ארכיון), צילום: אי.פי

אמנם העסקה צריכה לעבור אישור של שופט פדרלי, אך החל משני בבוקר, אסאנג' שוחרר מהכלא בבריטניה.  "הוא עזב את הכלא הביטחוני המקסימלי בלמארש בבוקר ה-24 ביוני, לאחר שבילה שם 1901 ימים. הוא קיבל ערבות על ידי בית המשפט העליון בלונדון ושוחרר בשעות אחר הצהריים, שם עלה על מטוס ויצא מבריטניה", כך נאמר בהצהרה של ויקיליקס ביום שלישי. בסרטון שהעלתה החברה נראה טנדר שחור נוסע על כביש מהיר ואחריו צילומים של אסאנג' עולה על מטוס ושב לאוסטרליה.

באוסטרליה התובעים אמרו לשופט כי "הם צופים שהנאשם יודה באשמה ויישפט ע"י בית המשפט בגין העבירה". הרשויות בארה"ב רדפו אחר אסאנג' לאחר שפרסם רשומות צבאיות סודיות שסופקו לו ע"י מנתח מודיעין לשעבר. הוא התמודד עם 18 סעיפי אישום מ-2019, וצפוי שייגזר עליו עונש מאסר מלא. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר