ביידן גינה מחאה פרו-פלשתינית מחוץ לבית כנסת: "אנטישמית ולא אמריקנית"

נשיא ארצות הברית ומנהיגים דמוקרטיים נוספים גינו תקרית במהלכה מפגינים פרו פלשתינים חסמו בית כנסת והתעמתו עם פרו-ישראלים • "לוס אנג'לס לא תהיה נמל לאנטישמיות ואלימות" אמרה ראשת העיר • העימות מגיע על רקע מספר הולך וגדל של תקריות אנטישמיות שדווחו בארצות הברית מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל

המשטרה מפנה מפגינים פרו פלשתינים בלוס אנג'לס . צילום: איי.אף.פי

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, מושל קליפורניה גאווין ניוסום וראשת העיר לוס אנג'לס קארן באס גינו אתמול (שני) מחאה פרו- פלשתינית שהתקיימה ביום ראשון מחוץ לבית הכנסת "עדס תורה" באחת השכונות היהודיות הגדולות בעיר. 

"הפחדה של יהודים היא מסוכנת, לא מוסרית, אנטישמית ולא אמריקנית", אמר ביידן ברשתות החברתיות. "לאמריקנים יש זכות למחאה שלווה. אבל חסימת גישה לבית תפילה - ועיסוק באלימות - לעולם אינה מקובלת".

ביידן. מגנה את המחאות בלוס אנג'לס, צילום: אי.פי.אי

גם ראשת העירייה באס התייחסה לדברים ואמרה: "אני רוצה להיות ברור שלוס אנג'לס לא תהיה נמל לאנטישמיות ואלימות".

קבוצות פרו-פלשתיניות ביקרו את הנשיא והגנו על הפגנתם בטענתם שהעובדה שהתקיימה בכניסה לבית כנסת אינה אנטישמית בהכרח. 

ביום ראשון עשרות מפגינים פרו-פלשתינים התאספו בסמוך לבית הכנסת, בו באותה העת התרחש "יריד דיור" של נכסי נדלנ"ן בישראל. המפגינים חסמו את הגישה לבית הכנסת ונוצרו עימותים אלימים עם פרו-ישראלים שנכחו במקום. המשטרה הגיעה בסופו של דבר ועצרה אדם אחד. 

פרו פלשתינים ופרו ישראלים בלב מחאה בלוס אנג'לס, צילום: איי.אף.פי

בבית הכנסת סיפרו כי המפגינים הטרידו והפחידו את כל מי שניסה להיכנס למבנה. "אלה שהצליחו להיכנס מבנה הרגישו בטוחים בפנים", אמרו בבית הכנסת. "אך קשה לשלוט בקהל שמתכוון ליצור מהומה ופחד", אמרו בהתייחס למחאות. 

דגלי "משיח" לצד כאפיות. פרו פלשתינים ויהודים בלוס אנג'לס, צילום: איי.אף.פי

העימות מגיע על רקע מספר הולך וגדל של תקריות אנטישמיות שדווחו בארצות הברית מאז החלה מלחמת חרבות ברזל. 8,873 תקיפות אנטישמיות תועדו בשנה החולפת כאשר רובן לאחר מתקפת חמאס. 

מספר התקריות בשנה שעברה היה הגבוה ביותר שנרשם על ידי "הליגה נגד השמצה" מאז החל הארגון לעקוב אחר הנתונים לפני יותר מארבעה עשורים. בצל המלחמה, אמריקנים מוסלמים ויהודים דיווחו על עלייה בהטרדות, הפחדות ותקיפות בחודשים האחרונים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר