גז מדמיע ומכות: פרטים חדשים על האירוע האנטישמי מחוץ לבית כנסת בלוס אנג'לס

מחוץ לבית הכנסת "עדת תורה" עמדו מפגינים פרו-פלשתינים וניסו למנוע כניסתם של מתפללים • לאחר שפגשו בתומכי ישראל שהחזיקו דגלים, התפתחה במקום קטטה • אילן קאר, מנכ"ל ארגון הקהילה הישראלית-אמריקנית: "הדבר לא יעלה על הדעת, והוא מראה עד כמה לאויב שלנו אין גבולות כדי לפגוע בעם היהודי"

תומך ישראל שותת דם מראשו בעימות האלים מחוץ לבית הכנסת "עדת תורה" בלוס אנג'לס. צילום: אי.אף.פי

פחות מיממה לאחר האירוע האלים בפתחו של בית הכנסת "עדת תורה" שבלוס אנג'לס, מתבררים פרטים נוספים על העימות בין המתפללים היהודים למפגינים הפרו פלשתיניים, שאירע במקום.

מסרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות לצד דיווחים בכלי תקשורת מקומיים עולה כי מפגינים פרו-פלשתיניים ניסו למנוע את כניסתם של מתפללים לבית הכנסת. לאחר שפגשו בתומכי ישראל שהחזיקו דגלים, החלו הצדדים להתווכח עד שהאירוע הסלים לכדי אלימות.

לדברי קצין משטרה, אחד המפגינים נעצר כשברשותו דגל עם חזית מחודדת - פריט האסור לשימוש בהפגנות.

בסרטונים אחרים נראים עוברי אורח מתלוננים על פגיעה בעיניים, ככל הנראה בשל שימוש שנעשה באזור בגז מדמיע. שוטרי לוס אנג'לס שהגיעו למקום נאלצו להפריד בין הצדדים.

משני צידי המתרס. המתפללים היהודיים מול המפגינים הפרו פלשתיניים מחווץ לבית הכנסת בלוס אנג'לס, צילום: אי.אף.פי
יהודי מחזיק דגל ישראל בעימות עם המפגינים הפרו-פלשתיניים בלוס אנג'לס, צילום: אי.אף.פי
המהומה בעימות מחוץ לבית הכנסת. "חייבים להבין כמה שהדבר הזה מסוכן, ולהיאבק בחזית מאוחדת נגדם בארצות הברית ובכל העולם", צילום: אי.אף.פי

אילן קאר, מנכ"ל ארגון הקהילה הישראלית-אמריקנית ולשעבר השליח המיוחד של הממשל האמריקני למאבק באנטישמיות, אמר: "כמו שהמפלגה הניאו-נאצית האמריקנית תכננה לפעול בסקוקי, אילינוי, בשנות ה-70, האנטישמים האלימים של היום בחרו שכונה יהודית, נכנסו לליבה ואיימו ופגעו באלימות בתושביה כדי לרסק את תחושת הביטחון והשלווה שלהם. הדבר לא יעלה על הדעת, והוא מראה עד כמה לאויב שלנו אין גבולות כדי לפגוע בעם היהודי. אנחנו חייבים להבין כמה שהדבר הזה מסוכן, ולהיאבק בחזית מאוחדת נגדם בארצות הברית ובכל העולם". 

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מסר בהודעה מיוחדת: "אני מזועזע מהמראות מחוץ לבית הכנסת 'עדת תורה' בלוס אנג'לס. הפחדה של בני קהילה יהודים היא מסוכנת, בלתי מתקבלת על הדעת, אנטישמית ולא אמריקנית. לאמריקנים יש זכות למחאה שקטה. אבל חסימת גישה לבית תפילה - ועיסוק באלימות - לעולם אינה מקובלת".

מושל קליפורניה, גווין ניוסום, הגיב גם הוא לתקרית האנטישמית וכתב בפוסט ברשת X: "העימותים האלימים מחוץ לבית הכנסת מזעזעים. לשנאה אנטישמית מסוג זה אין מקום בקליפורניה".

הפדרציה היהודית של לוס אנג'לס פרסמה הצהרה, שבה נאמר כי יוזמת האבטחה בהובלתה "עוקבת אחר המצב ועובדת עם זרועות אכיפת החוק המקומיות כדי לוודא שהקהילה שלנו בטוחה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר