עימותים אלימים בין יהודים למפגינים פרו-פלשתינים מול בית כנסת בלוס אנג'לס - מוחה נעצר בידי המשטרה

מפגינים פרו פלשתינים הגיעו לבית הכנסת "עדת תורה", תקפו יהודים והשחיתו דגל ישראל • ראשת העיר תקפה: "לוס אנג'לס לא תהווה מעוז לאנטישמיות ולאלימות" • יו"ר האופוזיציה לפיד גינה: "‏האנטישמיות שוב מרימה את ראשה הרעיל והמכוער, מי שלא משמיע גינוי חד משמעי ובקול רם - הוא חלק מהבעיה"

הפגנות פרו פלשתיניות בניו-יורק (ארכיון). צילום: אי.אף.פי

עימות אלים התפתח אתמול (ראשון) מחוץ לבית כנסת בשכונת פיקו- רוברטסון שבלוס אנג'לס בין מפגינים פרו פלשתיניים לתומכי ישראל. ההפגנות של שני הצדדים, שהתפתחו באופן מהיר, לאלימות ביניהם כללו דחיפות והצתת דגלים כשבסופן נעצר אחד המעורבים הפלשתינים לאחר שהשחית דגל ישראל, כך ציין דובר המשטרה המקומית. 

ההתארגנות הפרו-פלשתינית בקמפוס בלוס אנג'לס (ארכיון), צילום: רויטרס

מוחים פרו-פלשתינים התאספו מול בית הכנסת "עדת תורה" בשעת בוקר מאוחרת, לקראת 11:00, כך אמר קצין המשטרה בלוס אנג'לס, טוני אם. ההמון הפלשתיני נתקל במהירות ביהודים שנשאו דגלי ישראל ולא נותרו אדישים לקריאות נגדם.

הרב הרצל אילוליאן, מייסד המרכז הקהילתי JEM בבוורלי הילס, גינה בראיון לתקשורת האמריקנית את עצם קיום המחאה מול בית הכנסת "אני לא חושב שיהודי או נוצרי היה הולך למסגד כדי להקים בו מהומה ומחאה". נזכיר כי מאז החלה מלחמת חרבות ברזל נרשמו שיאים חדשים בהיקף מקרי האנטישמיות כלפי ישראלים בעולם.

ראשת העיר של לוס אנג'לס, קארן באס. "לא נהיה מעוז לאננטישמיות ולאלימות", צילום: אי.פי

ראשת העיר לוס אנג׳לס, קארן באס, התבטאה לנוכח ההפגנות: "האלימות בשכונת פיקו-רוברטסון הייתה מתועבת, וחסימת הגישה למקום תפילה היא בלתי מתקבלת על הדעת. לוס אנג'לס לא תהווה מעוז לאנטישמיות ואלימות״.

יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, התבטא אף הוא לנוכח ביטויי האנטישמיות: "ההתקפות נגד יהודים בבתי הכנסת בלוס אנג'לס וברוסיה, והתקיפה של הילדה היהודייה בצרפת מוכיחים שהאנטישמיות שוב מרימה את ראשה הרעיל והמכוער. מי שלא משמיע גינוי חד משמעי ובקול רם - הוא חלק מהבעיה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר