תקרית האנטישמיות בניו יורק: נחשפה זהותו של המפגין הפלשתיני שהתנכל לנוסע יהודי ברכבת התחתית

על פי ה"ניו יורק פוסט", בן למהגרים פלשתינים שאירגן הפגנות לא חוקיות ונעצר בהן, הוא החשוד במאורע החריג • האירוע התרחש לאחר תערוכה של פסטיבל ה"נובה" בעיר שם מפגינים פרו-פלשתינים קראו "יחי האינתיפאדה"

ניו יורק: השתלט על קרון - ודרש מ"ציונים" להזדהות ולעזוב . צילום: ללא קרדיט

משטרת ניו יורק חשפה היום (שבת) את זהותו של המפגין הפרו-פלשתיני שהטריד והתנכל לנסוע יהודי ברכבת התחתית. המשטרה אף הפיצה כרזה המבקשת מתושבי העיר עזרה בזיהוי, כך לפי פרסום ב"ניו יורק פוסט".

כריסטופר חמיס ויקטור חוסארי, תעמולן אנטי ישראלי בן 36, נעצר לאחר שארגן הפגנות לא חוקיות בקליפורניה ובניו יורק. חוסארי טען כי הוכה על ידי שוטרים במהלך הפגנה של Black Lives Matter ב-2020 בברוקלין, ואף זכה בפיצוי של 17,000 דולר בחודש שעבר.

זהותו נחשפה לראשונה על ידי ארגון האקטיביסטים Jew Hate Database, לאחר שרמז כי הוא האדם שכיכב בתקרית האנטישמית ברכבת התחתית של ניו יורק ב-15 ביוני. חוסארי שיתף פוסט באינסטגרם של התקרית ורשם "הולך לניו יורק ליום אחד" והוסיף "אני יכול להריח רוצחי תינוקות במרחק של מייל אחד".

ג'וש סאוויט, יהודי מניו יורק שחבש כיפה אמר שחוסארי נהם עליו: "אחי, אם רק היית יודע מי אני". חוסארי מנגד טען כי לא היה כלל התערכות הנובה בניו יורק והכחיש שאיים על סאווט.

"אני לא מאיים על יהודים"

לפי ה"ניו יורק פוסט", אביו של חוסארי הוא פלשתיני שניהל חנות סיגרים בעיר הולגתם. ואמו, ירושלמית בשם אנג'לה. "אני לא מאיים על יהודים", טען הוסארי, שהכחיש שחמאס ביצע אונס המוני במהלך הטבח והחטיפה של מאות אזרחים.

מאז 7 באוקטובר הפך חוסארי לתעמולן סידרתי: פוסטים ברשתות החברתיות מראים אותו משתתף ומוביל מפגינים תומכי חמאס באוניברסיטאות קולומביה וסטנפורד, ומשתתף בהפגנות פרו-חמאס בוושינגטון הבירה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר