אמנדה נוקס, זוכרים? הסטודנטית שזוכתה מרצח שותפתה לדירה - שבה לבית המשפט

נוקס נעצרה בשנת 2007 יחד עם בן זוגה דאז בגין רציחתה של שותפתה לשעבר, סטודנטית בריטית • נוקס ובן זוגה זוכו מההאשמות והפנו אצבע מאשימה כלפי מעסיקה • היום, הופיעה נוקס בבית המשפט באיטליה בגין תיק ההכפשה

folder_special בימ"ש באיטליה גזר על אמנדה נוקס 28 שנות מאסר

אמנדה נוקס שוב בכותרות: האמריקנית שהורשעה ברצח שותפתה לדירה וזוכתה, חזרה היום (רביעי) לבית המשפט באיטליה. הפעם, כדי לשמוע כי הורשעה בהאשמת שווא באחת ההסתעפויות של הפרשה שטלטלה ב-2007 את אירופה.

אמנדה נוקס בצעירותה, צילום: AP

תזכורת: ב-2007 נעצרה נוקס, אז סטודנטית שלמדה באוניברסיטת פרוג'ה, בחשד שרצחה את שותפתה לדירה, סטודנטית בריטית בשם מרדית' קרצ'ר (21). יחד עם נוקס נעצר בן זוגה דאז, רפאל סולצ'יטו, גם הוא סטודנט באוניברסיטה. התביעה טענה כי קרצ'ר נרצחה במסגרת משחקי מין שהשתבשו. ב-2009 הורשעה נוקס ברצח, ערערה וזוכתה. היא שבה לארה"ב, ולימים גם סולצ'יטו זוכה מכל אשמה בבית המשפט העליון.

נוקס, בן זוגה לשעבר והנרצחת, צילום: AP

אלא שלתיק הייתה הסתעפות: בניסיון להגן על עצמה, נוקס האשימה ברצח את בעלי הבר שבו עבדה, פטריק לומומבה. בעקבות עדותה, הוא נעצר למשך שבועיים לשווא. ב-2009, נוקס הורשעה בהכפשתו, וההחלטה עמדה במספר ערעורים. אלא שב-2023 קבע בית המשפט האירופי לזכויות אדם כי זכויותיה של נוקס הופרו בעת חקירתה והחזיר את התיק למשפט חוזר בערכאת ערעורים באיטליה.


היום הגיעה נוקס לבית המשפט לערעורים בפירנצה – רק כדי לשמוע שהרשעתה בהכפשת לומומבה בעינה עומדת. נוקס, שהורשעה בעבר לשלוש שנות מאסר בגין ההכפשה, לא תרצה אותן משום שכבר שהתה מאחורי סורג ובריח ארבע שנים בתיק הרצח עצמו – שממנו, שכאמור, זוכתה.

אמנדה נוקס מחוץ לבית המשפט היום,, צילום: רויטרס

נוקס אמרה לשופטים כי היא מצטערת על כך שלא ניסתה למשוך את עדותה המכפישה נגד לומומבה. "הייתי צעירה מבולבלת במשבר של חיי, לא ידעתי מי הרוצח", אמרה. אחד מעורכי דינה אמר: "אמנדה מאוד כועסת. היא קיוותה שהמשפט ישים קץ להליכים שאורכים כבר 17 שנה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר