"להראות לעולם מה קרה": עשרות שגרירים ודיפלומטים ביקרו במיצג "נובה 6:29" בניו יורק

את משלחת השגרירים ליוו שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן וקונסול ישראל בניו יורק אופיר אקוניס • ארדן: "הטבח הנורא שגדע את הפסטיבל דווקא ברגע השיא שלו, בזריחה, הוא הסמל הכי גדול לכך שהמלחמה שאנו מנהלים היא מלחמת האור בחושך"

שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן עם נציגי המדינות. צילום: אוהד קב

שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן, יחד עם קונסול ישראל בניו יורק אופיר אקוניס, הובילו משלחת שגרירים וקונסולים כלליים מכ-30 מדינות לביקור במיצג ״נובה 06:29".

ארדן בניו יורק. "מנהלים מלחמה של אור בחושך", צילום: אוהד קב

"במיצג הנובה השגרירים ראו כי מלחמתנו היא מלחמת האור בחושך", אמר ארדן.

קונסול ישראל בניו יורק אופיר אקוניס: "בתערוכת הנובה משתקף ההבדל היסודי בין בני השטן של החמאס והג׳יהאד לבין הערכים ששיקפה מסיבת הנובה: שלום ואהבה".

"הדרך היחידה להראות לעולם מה קרה", צילום: אוהד קב

"אחת הסיבות שבחרנו להביא את מיצג הנובה 06:29 לניו יורק היא כדי לשקף לעולם כולו מה קרה ב-7 באוקטובר", אמר. "לשוחח עם 35 שגרירים מהאו"ם וקונסולים של עשרות מדינות זו הדרך להראות שבנובה היו אנשים צעירים שרק רצו לחגוג את המוזיקה. אני מקווה שהמיצג יותיר בהם את הרושם הדרוש ושבזכותו הם יוכלו לראות את הזוית הישראלית ולהראות למדינות השונות את מה שקרה ברעים בנובה ולהבין את היקף האכזריות בה נתקלנו".

את הסיור לשגרירים הנחה אופיר אמיר, מיוזמי פסטיבל הנובה ששרד את הטבח. הוא סיפר על הרגעים המטלטלים עם פרוץ מתקפת החמאס נגד חוגגי הפסטיבל שהגיעו מכל העולם.

קונסול ישראל בניו יורק אופיר אקוניס. "ההבדל היסודי בין בני השטן של החמאס לשלום ואהבה", צילום: אוהד קב

שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן שחנך את התערוכה בחודש שעבר אמר: ״הטבח הנורא שגדע את הפסטיבל דווקא ברגע השיא שלו, בזריחה, הוא הסמל הכי גדול לכך שהמלחמה שאנו מנהלים היא מלחמת האור בחושך".

הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק השגריר אופיר אקוניס: "כפי שראיתם בתערוכה הם ביצעו מעשים איומים ונוראים באנשים צעירים ושמחים שבאו לחגוג בעת חופשה של חג יהודי. אנחנו חייבים לעמוד ביחד נגד ציר הרשע, ולשקף את הערכים של העולם החופשי ודמוקרטי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר