מאות נעצרו במהלך הפגנות פרו פלשתיניות באוניברסיטאות בארה"ב

במהלך השבוע האחרון בוצעו כ-550 מעצרים במוסדות האקדמאים השונים בארצות הברית, בניסיון לפזר את המחאות • הסטודנטים דורשים את ניתוק הקשרים עם גופים אקדמאים בישראל, אולם טוענים כי לא מדובר בהפגנות אנטישמיות

המשטרה עוצרת מפגינים פרו פלשתינים באוניברסיטת אוהיו // רשתות ערביות

מאות סטודנטים נעצרו הלילה (בין חמישי לשישי) במהלך הפגנות פרו-פלשתיניות באוניברסיטאות השונות בארצות הברית. על פי ה-CNN, במהלך היומיים האחרונים המשטרה השתמשה באמצעים לדוגמת טייזרים וגז מדמי, עבור פיזור ההפגנות. ראשי אוניברסיטאות המחקר בישראל: "מודאגים מאוד מגילויי האלימות הקשה והאנטישמיות בקמפוסים בארה"ב, נסייע למדענים וסטודנטים יהודים וישראלים להיקלט באוניברסיטאות בישראל".

בתוך כך, היום פג תוקף מועד הפינוי של מאחז האוהלים שהקימו סטודנטים באוניבריטסת קולמביה כחלק מהמחאה.  לדברי נשיאת האוניברסיטה מינוש שפיק "המשא ומתן הראה התקדמות והשיחות ממשיכות כמתוכנן". 

המחאה באוניברסיטת פנסנביליה, צילום: אי.אפ.פי

במהלך השבוע האחרון בוצעו כ-550 מעצרים, כך על פי סיכום של רויטרס. מדובר על הפגנות שאינן מורשות לרוב ולכן המשטרה מתערבת. חלק מהמפגינים הניפו בנוסף לדגלי פלשתין דגל חיזבאללה באוניברסיטת פרינסטון, ניו ג'רזי.

דגל חיזבאללה מונף באוניברסיטת פרינסטון, ניו ג'רזי, צילום: צ

באוניברסיטת קולומביה בניו יורק, מחו הסטודנטים ואמרו כי לא יתפזרו עד שבית הספר יסכים לנתק את הקשרים עם מוסדות אקדמיים ישראליים ולא יתמוך כספית בגופים הקשורים לישראל. למפגינים בקמפוסים אחרים הדרישות דומות. בתגובה ערכו מאות מפגינים פרו-ישראלים הפגנה נגד אותם הסטודנטים כאשר הם מתעטפים בדגלי ישראל וארה"ב.

שוטרים לפני הכניסה לאוניברסיטת קולמביה שבניו יורק, צילום: א.פי

ההפגנות התקיימו בכ-17 קמפוסים שונים ברחבי ארה"ב, אולם נראה כי האוניברסיטאות לא מעוניינות שימשכו לטווח ארוך, ולכן הן בחרו לעבוד עם המשטרה עבור פיזורן.  אולם לא כולם מרוצים מההחלטה. הסנאט של הסגל באוניברסיטת קולמביה צפוי להצביע היום, על אזהרה כלפי נשיאת בית הספר, מינוש שפיק, בעקבות ההחלטה לערב את המשטרה בפינוי המחאות באוניברסיטה. כך על פי דיווח בניו יורק טיימס.

שר החינוך האמריקני מיגל קרדונה אמר כי המחלקה שלו עוקבת מקרוב אחר ההפגנות, כולל מה שהוא כינה "דיווחים מדאיגים מאוד על אנטישמיות". בתגובה, קבוצות אקטיביסטיות הכחישו בתוקף כי ההפגנות הן אנטישמיות. לדבריהם, מטרתם היא ללחוץ על אוניברסיטאות מלהתפטר מחברות שתורמות לפעולות הצבא הישראלי בעזה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר