אביה של אגם ברגר לתקשורת בארה"ב: "אתם חייבים ללחוץ על קטאר"

שלומי ברגר, שבתו נמצאת כמעט מאה ימים בשבי ארגון הטרור התראיין לרשת החדשות CNN • האב נמנע מלבקר את הממשלה אך אמר כי "לארה"ב יש הרבה שביכולתה לעשות"

אגם ברגר. צילום: ללא קרדיט

שלומי ברגר, אביה של אגם ברגר החטופה בת ה-19 שנמצאת בשבי חמאס ברצועת עזה, התראיין לרשת החדשות האמריקנית CNN וסיפר על הקשיים של משפחות החטופים בישראל.

המראיין, ג'ייק טאפר, פתח את הריאיון בנימה אישית ואמר לאב: "שלומי, אני לא יכול לדמיין איך זה לך ולמשפחה שלך, יש לי בת צעירה בת 16, ואני בטוח שזה עינוי מוחלט עבורכם. איך אתם מצליחים להתמודד?".

"בישראל השעה חצות עכשיו. בשבילנו אין לכך משמעות. אנחנו לא הולכים לישון עד 3 לפנות בוקר. מתעוררים כל הלילה. אני רוצה לספר לך, אין לי מושג איפה הבת שלי, אין לי מושג מה מצבה הפיזי או הנפשי. זה כל כך קשה כאב, אנחנו מרגישים חסרי אונים", אמר ברגר.

מחכים לאגם ברגר בכיכר החטופים, צילום: Gettyimages

ברגר, מסביר לכתב האמריקני: "אין לי שום דרך לדעת איפה בתי. אני יודע שחמאס משתמש באלימות מינית נגד נשים. ובתי היא אישה צעירה. כאב אני לא יכול לשאת את המחשבה שהיא נמצאת בידיים של המפלצות הללו. יש לי עוד שלושה ילדים. לאגם יש אחות תאומה ועוד אח ואחות. המשפחה קרועה, הילדים שלי הולכים בבית מבלי לדעת מה לעשות עם עצמם. חלקם הולכים לבית ספר אבל הם לא מצליחים ללמוד".

"שימו לחץ על קטאר"

טפאר מתייחס למשפט בבית הדין הבינלאומי בהאג ושואל את ברגר כיצד הוא מרגיש כשארצו עומדת למשפט בשעה שבתו בשבי. "כמו שאמרנו בישראל, העולם השתגע. אנשים לא מבינים, או לא רוצים להבין מה קרה פה. קרתה לנו שואה שנייה בישראל. יש לנו 136 חטופים בתוך עזה. איך אנשים יכולים לדבר על פשעים כשזה מצבנו, לא מבין את זה. למה איש לא מדבר על החטופים? כי הם יהודים?", משיב ברגר.

"אני לא דיפלומט, אני לא איש צבא. אני לא יודע מה הדבר הנכון לעשות כרגע. הם (מקבלי ההחלטות) לא רוצים להיות במקומי ואני לא רוצה להיות במקומם. זה מצב משוגע אבל אני יודע דבר אחד. אני לא רוצה לדבר על נתניהו ועל מדיניות משום שאני לא מבין במדיניות. אני יודע שבתי נמצאת שם, ביום ראשון זה יהיה במשך מאה ימים. מלבד נתניהו, ארצות הברית יכולה לעשות המון על מנת לעזור לנו", אומר ברגר, לאחר שנשאל על התנהלותה של הממשלה בישראל בסוגיית החטופים.

"הדבר הכי חשוב שארצות הברית יכולה לעשות זה ללחוץ על קטאר, שמגבה את חמאס ומממנת אותו. אני רוצה להגיד, תלחצו על קטאר, היא השחקן החשוב ביותר, הם יכולים לגרום לחמאס להפסיק את המצב הזה ולהחזיר את  החטופים", אמר ברגר לכתב האמריקני.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר