ניו יורק טיימס: רקטה של חמאס הציתה דליקה סמוך לבסיס שבו נטען כי ישראל מחזיקה נשק גרעיני

בעוד שהטילים עצמם לא נפגעו, מדווח העיתון, פגיעת הרקטה באזור שדות מיכה, הציתה שריפה שהתקרבה למתקני אחסון טילים וכלי נשק רגישים אחרים • לא ברור אם בארגון הטרור חמאס כיוונו את הרקטה לאזור באופן מודע מעבר לכך שמדובר במתקן צבאי • דובר צה"ל סירב להגיב לממצאי הטיימס

רקטות על אשקלון במהלך המלחמה. צילום: REUTERS

על פי דיווח של הניו יורק טיימס, שפורסם היום (שני), ככל הנראה רקטה שנורתה על ידי חמאס אל ישראל עם פתיחת המלחמה פגעה סמוך לבסיס צבאי שבו, אומרים מומחים, מבוססים רבים מהטילים בעלי יכולת הגרעין של המדינה - כך על פי ניתוח חזותי של תוצאות התקיפה שביצע גוף התקשורת האמריקני.

יירוטים מעל שמי גוש דן והשפלה// איילת עוזרי

בעוד שהטילים עצמם לא נפגעו, מדווח העיתון, פגיעת הרקטה באזור שדות מיכה, הציתה שריפה שהתקרבה למתקני אחסון טילים וכלי נשק רגישים אחרים.

הנס קריסטנסן, מנהל פרויקט המידע הגרעיני של הפדרציה של מדענים אמריקאים, אמר ל"טיימס" כי הוא מעריך שיש ככל הנראה 25 עד 50 משגרי טילי יריחו בעלי יכולת גרעינית בבסיס. לפי מומחים ומסמכי ממשלת ארה"ב שהוסרו, טילי יריחו של ישראל מצוידים לשאת ראשי נפץ גרעיניים.

טילי כיפת ברזל מיירטים רקטות שנורו מרצועת עזה, צילום: רויטרס
חמאס יורה רקטות לעבר ישראל, צילום: אי.פי

התקיפה באזור שדות מיכה כללה ירי רציף של רקטות במשך מספר שעות, כך עולה מנתוני ההתרעות באזור. לא ברור כמה מתוך רקטות יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל, או הצליחו לחמוק ולפגוע בבסיס. 

החמאס וצה"ל מסרבים להגיב

דובר צה"ל סירב להגיב על ממצאי הטיימס, כמו גם ארגון החמאס שקיבל בקשה לתגובה מהעיתון אך לא נענה לה. בעיתון מדווחים כי זיהו לראשונה את השריפה שנגרמה מהתקפה על שדות מיכה באמצעות תמונות לוויין פומביות של נאס"א לגילוי שריפות. לא הייתה שריפה - מכל סיבה שהיא - בעוצמה דומה בבסיס מאז 2004 לפחות.

עדויות נוספות למתקפה קיימות בתמונות לוויין זמינות לציבור, בתיעוד אזעקת רקטות ופוסטים ברשתות החברתיות, שחשפו גם מאמצים להילחם באש שהציתה הרקטה שנפלה.

תמונות לוויין נוספות שצולמו בשעות שלאחר התקיפה קלטו את התפשטות האש המהירה ואת מאמצי שירותי הכיבוי הישראלים לבלום אותה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר