הלחץ גובר: הרווארד עלולה לאבד את תמיכתו של אחד מתורמיה הגדולים

קן גריפין, מיליארדר שתרם יותר מחצי מיליארד דולרים להרווארד, הפעיל לחץ כבד על הנהלת המוסד לגנות את הטבח באזרחי ישראל • קרן וקסנר ביטלה את שיתוף הפעולה עם האוניברסיטה

קמפוס באוניברסיטת הרווארד בארה"ב . צילום: איי.פי

הלחץ על אוניברסיטאות היוקרה בארצות הברית גדל לאחר שנמנעו מלפרסם גינוי חד משמעי של פעולת מעשי הטבח של חמאס ביישובי עוטף עזה. אייל ההון ומנכ"ל קבוצת "סיטדל", קן גריפין, טען היום (שלישי) בפני ה"ניו יורק טיימס" כי שוחח עם בכירה בוועד המנהל של המוסד וכי היא הבטיחה לו כי הצהרה חד משמעית של האוניברסיטה "נמצאת בדרך".

גריפין תרם בשנים האחרונות יותר מחצי מיליארד דולר למוסד היוקרתי, שנחשב לאחת מאוניברסיטאות המחקר הטובות על הפלנטה. איל ההון טען כי הוא ופני פריצקר, חברה בכירה בתאגיד הרווארד, הגוף המנהל של המוסד, הגיעו ל"הסכמה נלהבת". פריצקר אישרה לעיתון כי שוחחה עם גריפין אך סירבה לפרט על השיחה.

המיליארדר האמריקני קן גריפין,

גינוי משמעותי של האוניברסיטה יעמוד בסתירה לפרסום של 30 ארגוני סטודנטים ומרצים, בהם גם ארגון יהודי פרוגרסיבי, שהטילו על "המשטר הישראלי" את האשמה הבלעדית למתקפת הטרור של חמאס וקראו ל"סיום הכיבוש והאפרטהייד".

גריפין איננו הראשון להפעיל לחץ על מוסדות האוניברסיטה. קרן וקסנר, גוף גדול של תורמים ליברלים יהודים, הודיעה על הסרת תמיכתה באוניברסיטה בעקבו תה פרסום והיעדר גינוי חד משמעי מצדו של המוסד. במכתב שפרסמה הקרן נכתב: "אנחנו המומים ונגעלים מהכישלון ש להרווארד לקחת עמדה חד משמעית נגד הרצח הברברי של אזרחים ישראלים".

גם המיליונר הישראלי עידן עופר ואתו בתיה הודיעו על פרישתם מחבר המנהלים של האוניברסיטה, לאחר שבעבר תרמו למוסד סכום אדיר של 50 מיליון דולרים. "למרבה הצער, אמוננו בהנהגת האוניברסיטה נשברה ואיננו יכולים בלב שלם להמשיך לתמוך בהרווארד והוועדות שלה", נכתב בהצהרה של בני הזוג.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר