פרופסול ראסל ריקפורד. צילום: אוניברסיטת קורנל

"זה היה מרגש": מקומם - פרופסור אמריקני שיבח את הטבח בעוטף עזה

ראסל ריקפורד, חוקר במלחקה להיסטוריה של אוניברסיטת קורנל, הילל את פעולת ארגון הטרור חמאס בעצרת בקמפוס • "חמאס פוצץ את האשליה שישראל בלתי מנוצחת", אמר המרצה

אמירה מזעזעת: חוקר באוניברסיטת קורנל היוקרתית בארצות הברית תועד כשהוא מכנה את מתקפת הדמים של חמאס בעוטף עזה "מרגשת" בעצרת שהתקיימה בקמפוס.

"מה עשה חמאס? חמאס פוצץ את האשליה שישראל בלתי מנוצחת. הוא שבר את המונפול על הפעלת האלימות. חמאס שינתה את מאזן הכוחות. זה מה שהם עשו. אתה לא חייב להיות תומך חמאס כדי להכיר בזה. חמאס שינה את התנאים של  הדיון. שום דבר לא יהיה אותו דבר שוב", אמר פרופסור ראסל ריקפורד, מרצה להיסטוריה וחוקר של "מסורות רדיקליות שחורות בארצות הברית".

"בשעות הראשונות האלו (של המתקפה) יש הרבה מאחלי הצלחה, הרבה בעלי מצפון פלשתיניים שמתעבים אלימות, כמוני, כמותכם, שמתעבים פגיעה באזרחים, שמרגישים שהם יכולים לנשום שוב. הם מסוגלים לנשום בפעם הראשונה מזה שנים. זה היה מרגש! זה היה אנרגטי! צריך להיות לא אנושי כדי לא להתרגש מהשבירה הזו של המונופול על הכוח, מהשינוי במאזן הכוחות", אמר הפרופסור.

לאחר שדבריו של המרצה זכו לחשיפה הוא פרסם התייחסות קצרה שבה חיזק את דבריו. "מה שהתייחסתי אליו באותן שעות ראשונות של שבירת חומת האפרטהייד, שנראה שזה סמל של התנגדות, ושלב חדש בהתנגדות של העם הפלשתיני".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו