"האם הודית להיטלר היום?": נאצים הפגינו סמוך לכניסה לדיסני וורלד

פעילי ימין קיצוני השתלטו על הכניסה לפארק השעשועים הנודע ותלו כרזות אנטישמיות בגנות התאגיד • המפגינים מוחים על התנגדותה של החברה לחוק האוסר על חינוך להט"בי לילדים מתחת לכיתה ג'

נאצים מפגינים סמוך לכניסה ל"דיסני וורלד"

עשרות פעילי ימין קיצוני וניאו נאצים הגיעו הלילה (אור ליום ראשון) לאחת הכניסות לפארק השעשועים הנודע "דיסני וורלד" סמוך לעיר אורלנדו שבמדינת פלורידה, במטרה להפגין נגד בעלי תאגיד דיסני בטענה כי החברה משרתת "פדופילים יהודים".

המפגינים הציבו שלט עליו נכתב "עולם הפדופילים" כשאת חלק מאותיות השלט החליפו מגני דוד. בנוסף נשאו המפגינים שלטים עליהם נכתב "האם הודית להיטלר היום?" ו"הגויים נמצאים בשליטה עכשיו". המוחים הניפו דגלים של גרמניה הנאצית, האס-אס ודגל של מערכת הבחירות של מושל מדינת פלורידה, רון דסנטיס.

נאצים מפגינים סמוך לפארק דיסני וורלד בפלורידה

גיירמו פרז, תושב מדינת פלורידה ועד ראייה לאירוע כתב ברשת החברתית "אקס": "התמונות האלו זה משהו שראינו אלפי פעמים.  במציאות זה מרגיש אחרת להיתקל בזה. עם זאת, הסברתי לילדים התמימים והיפים שלי שהיו איתי את המצב ואני ממש לא יכול להגיד שהם בטראומה. למעשה חשוב שהם יראו שזה קיים ושזה לא משפיע על החיים שלהם. זה פשוט מחזה עצוב ונוראי".

הפגנות פעילי הימין הקיצוני נגד דיסני החלו לפני כמה חודשים כשהתאגיד התנגד לחקיקה של מושל מדינת פלורידה, רון דסנטיס, האוסר על חינוך והסברה להט"ביים לילדים עד כיתה ג'. ההתנגדות של דיסני גרמה לקרע בין החברה לבין המושל אך פעילי הימין הקיצוני ראו בהחלטה עדות ל"פדופיליה" מצד התאגיד והחלו קמפיין מחאה של קבוצות קיצוניות במיוחד בסמוך לשטחי פארק השעשועים העיקרי של החברה סמוך לאורלנדו.

הפעילים, חלקם רעולי פנים, מקפידים להתייצב מחוץ לשטחו של הפארק באזור שנחשב לשטח ציבורי כך שבלתי אפשרי לגרשם משם. ברשתות החברתיות הגיבו תושבי פלורידה בזעם למראה של צלבי קרס ודגלי אס.אס במקום שמשמש תושבים רבים כאזור בילוי. אחרים האשימו את הממשל הפדרלי בביום ההפגנות במטרה להכפיש את הימין ואת המושל דסנטיס.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר