סרי לנקה: שניים נעצרו בחשד שהתכוונו לפגוע בישראלים

החטיבה למלחמה בטרור של משטרת האי ביצעה פשיטה במסגרתה נתפסו שני מקומיים • אתמול הודיע דובר המשטרה כי התקבלו איומים ספציפיים על אתרים ישראליים באזור מפרץ ארוגם בדרום האי

שוטר חמוש סמוך למסעדה במפרץ ארוגם בסרי לנקה. צילום: איי.פי

משטרת סרי לנקה עצרה שני חשודים בתכנון מתקפת טרור נגד אזרחים ישראלים באי, כך הודיעה הבוקר (חמישי) דוברות המשטרה באי. 

על פי הדיווח, שפורסם באתר החדשות המקומי "ניוזווייר" , השניים נעצר בפשיטה של החטיבה למלחמה בטרור שלה משטרה בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל. בשלב זה לא ידוע אם אכן מדובר בחוליה שתכננה לפגוע בישראלים ואזהרות המסע החמורות לאזור מפרץ ארוגם עדיין בתוקף. 

אבטחה סביב אתרים תיירותיים במפרץ ארוגם בסרי לנקה // רויטרס



העיתון המקומי "דינמינה" דיווח כי אחד החשודים במעשה נעצר ונכלא בעבר במדינה בשל עברות סמים וכי אחד החשודים הוא אזרח עיראקי. בנוסף דווח כי המידע על החוליה התקבל מהמודיעין ההודי וכי המתקפה הייתה אמורה להתרחש בין ה-19 ל-23 באוקטובר. עוד דווח כי אחד המקבלים קיבל תשלום של 50 אלף רופי, כ-650 שקלים, על מנת שיבצע את המתקפה, אם כי לא ברור מהפרסום מי שילם את הסכום.

אזהרות המסע שפרסמו ארצות הברית, בריטניה, ניו זילנד, רוסיה וישראל גרמו למבוכה לממשלה המקומית כשבאופוזיציה ביקרו את התנהלות הממשלה סביב המשבר. חבר הפרלמנט והשר לשעבר קנצ'נה וויג'יסקרה תקף את הממשלה וכתב כי המידע על האיום התקבל כבר ב-7 באוקטובר והתקיימו התייעצויות רבות בדרג המדיני בטרם הועבר המידע לידי כלל הנציגויות הדיפלומטיות באי. השר תהה מדוע לא בוצעו פעולות לסכל את האיום קודם לכן ולמנוע פגיעה קשה בתיירות באי, שכלכלתו נמצאת במשבר. 

בית חב"ד במפרץ ארוגם בסרי לנקה, צילום: רשתות חברתיות

המועצה לביטחון לאומי פרסמה אתמול אזהרה ברמה 4, הגבוהה ביותר, לביקור באזור מפרץ ארוגם בסרי לנקה, זאת לאחר שהמשטרה באזור הזהירה מפני איומים שקיבלו על מטרות ישראליות באזור. האזהרה הוחמרה עקב התרעה על חוליית טרור שמסתובבת באזור.



שלט בעברית במפרץ ארוגם בסרי לנקה, צילום: רשתות חברתיות

גולש ברשת החברתית איקס פרסם פוסט בו הביע דאגה מהקמת "בית כנסת" בשכנות למסגד באחד האזורים התירותיים באזור המפרץ. הגולש פרסם תמונות של בית חב"ד מקומי עם סמלים של חב"ד וציור קיר, לצד שלטי םבעברית ומדבקות הקוראות לשחרור חטופים. בנוסף תיעד הגולש שוטר השומר בסמוך למבנה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר